Los bericht bekijken
Oud 21 december 2006, 19:19   #106
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Ik heb u toch die wikipedialink gegeven over sodomie waarin vermeld staat dat je 10 jaar krijgt in Oklahoma als je daar homoseksualiteit bedrijft .
De meeste kennis haal ik uit de Amerikaanse pers toen ik daar woonde .
Vooral in de mid-west staten werden toen strenge straffen uitgesproken voor prostituée's , hoerenlopers en pooiers .
Het wetboek heeft niets te maken met de straffen die je krijgt in de verenigde staten. Als u daar gewoond heeft zou u dat toch moeten weten. Enfin ... twee jaar daar wonen, dat is een beetje zoals op vakantie gaan I guess. Ik woon hier inmiddels al sinds de vorige eeuw en heb blijkbaar wat meer practische kennis.

Ik heb eventjes het werk voor u gedaan aangaande case law over homosexualiteit. Dit is de meest bekende:

http://caselaw.lp.findlaw.com/script...0&invol=02-102

In summary:
The 25 States with laws prohibiting the conduct referenced in Bowers are reduced now to 13, of which 4 enforce their laws only against homosexual conduct. In those States, including Texas, that still proscribe sodomy (whether for same-sex or heterosexual conduct), there is a pattern of nonenforcement with respect to consenting adults acting in private.

De wetten aangaande sodemie en homosexualiteit zijn in de VS non-enforced. Er zijn enkele staten (toch wel vier van de 50+) waar de wetten nog ge-enforced worden, en dat is dan enkel wanneer de sexualiteit zich afspeeld op publieke plaatsen, en dus overlast veroorzaakt, of met kinderen etc., waar dan weer andere rechtspraak zwaar doorweegt.

Als je wat meer detail wenst, kan je hier verder kijken:
Er is een hele resem rechtspraak aangaande homosexualiteit, en GEEN ENKEL precedent waar iemand 10 jaar kreeg voor zulke activiteit.

Furthermore heeft de supreme court op 26 Juni 2003 uitspraak gedaan dat sodomy laws ongrondwettelijk zijn. Hier is een linkje naar de uitspraak:

http://www.supremecourtus.gov/opinions/02pdf/02-102.pdf

Dit is een interessant gegeven tov uw 'conclusie', aangezien dit niet in overeenstemming te brengen valt met de dalende criminaliteit.

Citaat:
In Florida is men uiteraard minder streng gezien de talrijke Afro-Amerikanen aldaar er lossere seksuele normen op nahouden .
Om te beginnen is er geen overpopulatie aan afro amerikanen in Florida. Hier is een weergave van de census data:

De afro amerikanen maken 15% van de bevolking van florida uit, 12% van de US bevolking, het loopt dus in dezelfde lijn als het gemiddelde.

Of afro amerikanen sexueel meer of minder losbandig leven laat ik even in het midden, ik betwijfel of u daarnaar onderzoek verricht heeft, of zelfs nog maar gelezen heeft.

Florida's demographics duiden vooral een meer conservatief beleid aan, veelal omwille van de hogere gemiddelde leeftijd van de bevolking.

Florida heeft een overpopulatie aan oudere mensen, niet aan afro amerikanen.

Citaat:
Ik ben echt niet van plan om tussen de Amerikaanse links naar bewijzen te zoeken , sinds ik op poltics zit heb ik al een paar honderd links mogen opsnorren .

Wat is het nut daarvan , persoon A komt met een link, persoon B meent een betere link gevonden te hebben en dan komt persoon C met zijn naar eigen zeggen enige betrouwbare link .

Pfffffffffffffffffffffft !
Informatie van de census bureau aangaande demographics, van de FBI aangaande criminaliteit, en letterlijke rechtsspraak over case law kan je niet omschrijven als twijfelachtige bronnen.

Het lijkt me hoe langer hoe meer duidelijk dat je hier wat wenst te kappen op de prostitutie, de homos en de afro-amerikanen, maar dat je eigenlijk bitter weinig gegevens hebt om uw uitspraken staande te houden.

Citaat:
Trouwens de link die je zelf hebt opgegeven vertoont voor de meeste staten een daling van het aantal verkrachtingen sinds eind de jaren ' 80 .

Nevada , de enige staat die prostitutie heeft behouden vertoont jaar na jaar of een stabilisatie of een stijging .
Dat klopt, de misdaad gaat achteruit sinds de jaren '80.

Er is echter practisch geen enkele verandering kwa prostitutie in de wetgeving en enforcement. Daarom is dan ook de enige mogelijke conclusie dat prostitutie en verkrachtingen totaal niet gerelateerd zijn.