Los bericht bekijken
Oud 22 december 2006, 02:04   #11
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als algemene richtlijn? Absoluut. Meer zelfs, als dat betekent dat iedereen 5% opslag moet krijgen, inclusief zij die er eigenlijk niets voor gedaan hebben, dan is zelfs die 5% teveel.

Voor mezelf vind ik die 5% op één jaar zelfs te weinig; ik onderhandel voor mezelf dan ook meer. De mensen die ik werk geef, die krijgen afhankelijk van hun prestaties van dit jaar, ook meer of minder. Hebben ze het goed gedaan, dan geef ik hen met plezier meer dan die 5% op jaarbasis; hebben ze het niet goed gedaan, dan mogen ze al blij zijn dat ze de inflatie gecorrigeerd krijgen.
De sociale onderhandelaars hebben bij deze beslist dat de Belgische werknemers de laatste 20 jaar het allemaal niet goed hebben gedaan en de komende 2 jaar ook niet goed zullen doen in contrast met het managment die blijkbaar jaar na jaar uitstekende prestaties kan voorleggen gezien hun stijgend aandeel in de loonkost. De winstcijfers liegen dan ook niet maar blijkbaar zijn die te danken aan de paar tienduizend managers (die zelfs als ze niet presteren duidelijk sneller hun loon hebben zien stijgen dan anderen) en zijn die gerealiseerd zonder enige medewerking van het personeel...

De laatste 4 jaar zijn de reële lonen met meer dan 1% gedaald volgens cijfers van de Nationale Bank en dat zal er de komende 4 jaar niet op verbeteren.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 december 2006 om 02:09.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden