Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2003, 21:09   #54
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Is vreemdelingenstemrecht een belangrijk punt op de politieke agenda? Ik denk dat er belangrijker zaken zijn die afgehandelt dienen te worden!
Vind u dit dan niet een belangrijk punt? U zegt dat u geen rode clown (SP.A'er) bent maar ondertussen wilt u dus ook dat deze 'wetsontwerp' zo snel mogelijk met weinig media-aandacht moet goedgekeurd worden?
U moet eens naar u eigen luisteren; u vind dit niet belangrijk??
Ik denk wel dat dit een kaakslag is voor vele 'oude' personen die indertijd moesten strijden voor stemrecht. Eerst kwam er stemrecht (=plicht) voor de bourgeoisie, daarna meervoudig stemrecht voor het 'mannelijk' proletariaat, daarna kwam het enkelvoudig stemrecht voor het proletariaat, lange tijd daarna kwam er de 'beperkte' vrouwenstemrecht, enz. Telkens weer opnieuw heeft elke vlaamse groep moeten vechten voor herkenning en waardering! Héél de vorige eeuw hebben alle belgische bevolkingsgroepen, klassen, bewegingen, etc. moeten vechten voor stemrecht. En u zegt doodsimpel; dit is toch niet belangrijk, dit is zelfs logisch, voer dit maar rustig in...

Citaat:
Ik stel vast dat u mij ook geen goed onderzoek kan bezorgen waar zou moeten uit blijken dat de bevolking daar tegen zou zijn! U moet toch zonder mijn hulpook wel weten dat 1800 stemmen op een poll op de website van VTM alles behalve als representatief kunnen dienen voor de Belgische bevolking, of niet?
Wat is geen goed onderzoek? Of wat is wel een goed onderzoek? Ah ja tuurlijk, onze 'slimste mens ter wereld' weet dat natuurlijk hé. Want zonder zijn hulp ben je de grootste sukkelaar van het westelijk halfrond!! Enkel hij kan uitmaken wat een goed onderzoek is of niet!
Natuurlijk weet ik ook wel dat dit niet dé beste en geloofwaardigste onderzoek is maar het wilt toch wat zeggen! 1800 personen is voor een onderzoek niet echt weinig, geloof me! Ik ken al vele onderzoeken gedaan met minder personen! En waarom wilt u gewoon niet toegeven dat de bevolking over het algemeen gekant is tegen vreemdelingenstemrecht? En ge moet hier weer niet beginnen van; "Op welke site staat dat en welke cijfers of enquetes gebruikt ge daarvoor" = Het is nu eenmaal zo, spijtig voor u mss, dat er meerderheid van de bevolking gewoonweg tegen is, aanvaard dat! Zelfs als u in een paar kranten leest ziet u hier en daar wel staan dat de meerderheid tegen is! Zelfs in De Morgen moest u het weten!

Citaat:
Heel de wereld doet het, dus het zal wel goed zijn? Mja goed als u zo dogmatisch wenst te denken mij goed hoor. Moest iedereen zo denken zou de aarde nog met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog steeds plat zijn.
Telkens weer opnieuw blijft u bewijzen dat u goede inhoudelijke argumenten niet kunt analyseren! Hoe zou het komen dat héél de wereld dit systeem niet toepast??? Omdat Uw systeem op niks slaat! Of gaat U, de slimste mens ter wereld, beweren dat alle buitenlandse politici niet bewkaam zijn om hun taak uit te voeren m.a.w. u wil bedoelen dat ze allemaal dom zijn! Want onrechtstreeks wilt u dit bedoelen, is het niet?!
Ze zullen het graag horen

Citaat:
William schreef: Waar is u tegenargument dan bvb. van Brussel? Vindt u dat nu echt een argument? Wat maakt het mij nu uit welke partij er voordeel bij heeft aan het feit dat niet-Belgen stemrecht zouden krijgen.
Met andere woorden u steekt liever uw hoofd in het zand dan aan de Brusselse Vlamingen te denken die dan niet meer worden gehoord!
Mja, dat is natuurlijk makkelijk gezegd hé, als u weet dat die vreemdelingen uw SP.A partijtje meer stemmen zal opbrengen dan de Vlamingen die daar nog in onze Vlaamse Hoofdstad! worden gedisrimineerd. Ah ja, want wat maakt het u nog uit dat de laatste nederlandstalige zitjes verloren gaan?!!