Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah
Ik trok echt ogen op van deze uitspraak... Amai..
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander
Samrah,
Het is een voorrecht voor ons dat we in dit land mogen zijn. Nederland is stukken vrijer en welvarender dan de landen waar velen van ons hun origine vinden. Wij moeten in dit land de mensen niet provoceren. We moeten laten zien dat we volwaardige burgers zijn. We moeten laten zien dat we van dit land houden en dat we bereid zijn ons in te zetten voor de samenleving. Dat gebeurt helaas niet genoeg. Helaas zijn er in sommige gemeenschappen grote problemen. Binnen sommige allochtone gemeenschappen zijn er een aantal ontspoorde jongeren die veelal geweldsmisdrijven plegen. Wij wassen onze handen schoon door te zeggen "maar ik ben niet crimineel". Dat neemt niet weg dat deze mensen vaak allochtonen zijn. Wij moeten de verantwoordelijkheid nemen. Wij moeten deze mensen vertellen dat ze verkeerd bezig zijn. Wij moeten ze leiding geven. Wij moeten ze laten zien dat er een alternatief bestaat en dat we allemaal mede verantwoordelijk zijn voor de welzijn in deze maatschappij. Ik ben geen meeloper. Ik ben gewoon mezelf. Ik ben een realist die wil dat het goed gaat met Nederland.
|
Vervang Nederland door België..