Los bericht bekijken
Oud 25 december 2006, 11:33   #1
amydal
Partijlid

Standaard "gulheid" Vlaams regering

De bevolking heeft zijn hart laten zien! Met de actie Music for Live van Studio Brussel werd door de giften en de veilingen 1.209.713 euro opgehaald.

In Nederland liep deze actie ook, en daar had de regering verkondigd dat ze het bekomen bedrag zouden verdubbelen. De federale regering, in de vorm van Minister van Binnenlandse Zaken De Gucht beloofde het bijeengezamelde bedrag te verdubbelen wanneer er minstens 700.000 euro ingezameld werd.

Ook de Vlaamse regering deed zijn duit in het zakje, Geert Bourgeois kwam 100.000 euro van zijn budget toevoegen (zie hier en hier voor de onzin van een Vlaamse ontwikkelingssamenwerking). De federale regering legde meer dan 1,2 miljoen euro opzij voor de actie.

Hoewel het dus om een Vlaamse actie ging, georganiseerd door de Vlaamse radiozender StuBru, het bedrag naar het Vlaamse Rode Kruis ging, en de verzamelde centen grotendeels door Vlamingen werden ingezameld bleef de Vlaamse regering achter, door een armzalige bijdrage van 100.000 euro. En dit terwijl het Vlaamse gewest een begrotingsoverschot heeft!
Ik vind het een beetje zielig, Vlaanderen is toch zo rijk, gul, naar andere landen toe? Het wil toch een stem krijgen in Europa? Maar met zo krenterig te zijn gaat het allesinds lukken. Ik ben beschaamd in mijn Vlaamse regering!

(overgenomen van http://probelgica.webpal.info )