Los bericht bekijken
Oud 25 december 2006, 13:17   #10
Samrah
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
Persoonlijk vond ik die reportage ook nogal behoorlijk suggestief van aard. Zoals je schrijft, wat beelden gaan filmen op de markt in Molenbeek en dat dan verbinden met een boodschap over radicalisering van jongeren kan zeker provocerend werken. Wat hebben die mensen op die markt met die radicalisering te maken ?

Dat neemt natuurlijk niet weg dat wat Hind Fraihi zegt waarschijnlijk wel een grond van waarheid in zich heeft, met name dat er een tendens van radicalisering in gemeenten als Molenbeek vast te stellen valt. Alleen wordt het slecht uitgewerkt in die reportage
Voila dat vind ik ook.
Ontken ik dat er een probleem is: echt niet!
Maar die reportage trekt op niets. "ze zeggen dat het een verloren generatie is maar ze durven dat niet zeggen op tv..." Tis precies vtm-nieuws.. Ik hou me liever aan vrt-nieuws begrijp je, feiten.. Daar moet je mee afkomen.. En niet van horen zeggen..

Heeft die madam een grond van waarheid? Tja, dat kan ja, er zijn inderdaad veel jongeren die radicaal zijn. maar heeft zij het recht om te zeggen dat wij de hoofddoek enkel moeten dragen in moskees? neen, dat recht heeft zij niet. Ik ben een Moslima en wens overal mijn hoofddoek te dragen. Er is geen enkele wet dat mij dat verbied; dus fraihi zeker niet.
Dat zij geen hoofddoek draagt, en hij meer Belgische voelt, is haar goed recht, maar daarom moet ze het niet verwachten van iedereen..
Samrah is offline   Met citaat antwoorden