Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah
Sorry maar euh.. IK als Moslima weiger ook elke man zijn hand te schudden..
Ik doe dat gewoon niet, ik schud geen mannelijke handen, noch zoen ik mannen..
Dat is een beslissing die ik neem, vind jij dat niet kunnen?
|
U kan dat voor mijn part gerust doen.
Aan de moslimmannen geef je daarmee de boodschap dat je goed genoeg weet dat je onrein bent (zoals vermeld staat in de koran) en dat je het hen wil besparen dat ze zich moeten gaan wassen nadat ze je hebben aangeraakt.
Bovendien zijn er ook moslimpjes (te gast in het programma NOVA) die vrouwen geen hand willen geven "omdat de vrouwenhand een erogene zone is"! Nu, ik zou ook niet willen dat vreemden mijn erogene zones zomaar ongevraagd betasten.
Hier in het Westen is het weigeren van een uitgestoken hand een totale belediging. Het wederzijds geven van een hand is namelijk een teken van respect en vertrouwen.
Indien U weigert niet-moslimmannen een hand te geven, dan wijst U het respect dat ze u betonen dus af.
Zelf ga ik moslims dus geen hand meer geven:
- de vrouwen zijn onrein en dan moet ik me gaan wassen
- de mannen zijn onrespectvol tegen vrouwen dus weiger ik hen respect te betonen.
Met andere woorden: "aan moslims maak ik mijn handen niet meer vuil".
Het wordt dan wel leuk op het obligate rondje "we zullen ons even voorstellen" bij een vergadering of receptie.
Openingsvraag wordt alvast: "Bent U moslim?"
nee = gewone beleefdheidsvorm
ja = hand onmiddellijk terugtrekken - stel je voor dat ik ter plekke een orgasme zou krijgen.