Los bericht bekijken
Oud 27 december 2006, 12:56   #166
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als jij op de rechtsen mag afgeven dan mag ik toch wel op de werkende mensen afgeven die afgeven op niet werkenden he zeg

ik denk dat het zo is dat er op elke bevolkingsgroep moet kunnen worden afgegeven

restricties zijn niet nodig

niet naar vreemdelingen toe, niet naar joden toe, niet naar armen toe , niet naar rijken toe , niet naar werklozen maar ook niet naar werkenden toe

de antiracisme wet leidt er niet toe dat er geen racisme meer is, de wet tegen antisemitisme ook niet dat er geen antisemitisme meer is - alleen openheid en volledige vrijheid van spreken kan deze maatschappelijke problemen uiteindelijk oplossen

als iedereen zijn zeg mag doen dan komt er een soort evenwicht
en aan de kant van de armen proberen wij een vacuum hoognodig zoveel mogelijk op te vullen
ik heb nergens gezegd dat het niet m�*g.

maar met modder gooien heeft zelden iets goeds opgeleverd. met modder gooien is ook iets anders dan volledige vrijheid van spreken hebben.
ik heb tegen mijn partner volledige vrijheid van spreken maar als er alleen maar beledigingen en onterechte verwijten uit mijn mond komen, gaat die relatie niet lang duren. Als dat zo een tijdje doorgaat heeft die relatie ook weinig kans meer op herstel.

Het moddergooien van werkenden naar werklozen en van werklozen naar werkenden begint me een beetje op de heupen te werken. Daar gaat niks positiefs uitkomen, enkel meer verdeeldheid. En die verdeeldheid lijkt me exact hetgene wat sommige partijen met hun werklozenjacht proberen bewerkstelligen.