Citaat:
Maar kom, mijn informatie komt uit militaire bronnen,niet uit menselijke of politieke achtergrond. ([size=1]zo is elk een deeltje van de waarheid, en hoeft het daarom de volledige waarheid niet te zijn[/size])Ja, zoveel is duidelijk!
Maddox, En dat kleine meisje daar, waarom ontploft die nu in mijn gezicht Zag je die foto nooit? Ze was slachtoffer van een napalmbombardement (en niet door de VC!!?
En wat heeft de multicuturele maatschappij hiermee te maken?
Uit amerikaanse armoede? Omdat de militairen aan handen en voeten gebonden waren? Driehonderd ongewapende burgers afgeslacht in My Lai, spreken jouw bronnen d�*�*rover?uit amerikaanse armoede? Omdat de militairen aan handen en voeten gebonden waren? En wat heeft de multicuturele maatschappij hiermee te maken?[/b]
|
Filosoof, ik haal gewoon aan wat jij probeert tegen te spreken, ook haal ik al op voorhand aan dat de VS militairen gegepen hebben naar onmenselijke wapens,zoals napalm, waar deze foto een "pracht"voorbeeld van is.Kwestie, dit komt beter over dan een foto van een uiteengereten lijkje van een 6 jarige die ontplofte in een kroeg in Saigon(zo diep zijn de Palestijnen nog niet gezakt moet ik zeggen).
[size=6]OORLOG IS ONMENSELIJK JA[/size]
het enige positieve dat ik over oorlog kan zeggen is dat het helaas de beste stimulans voor technologie is.
Citaat:
Compleet akkoord, maar het is niet aan ons om te zeggen wat er in die tijd geloofd moest worden dat het dezelfde cultuur was .Als je nu zou zeggen dat Hitler een kneder van de hedendaagse cultuur is.. kijk maar eens hoe hard je uitgescholden gaat worden. en terecht!
|
Ja, je word uitgescholden omdat je de naam Hitler gebruikt, en omdat deze halve waanzinnige een massamoord en wereeldoorlog zonder weerga heeft ontketend. En daardoor de acties die onze cultuur mee bepaald heeft ,alsof hij er nog naast zou staan.
Net zoals Satan in de Kristelijke kerk de grote boeman was.
Draai of keer, het zoals je wil, gewoon een realistische blik op de historie ,en hedendaagse cultuur. Wel één klein verschil: "Satan" heeft nooit bestaan, Hitler en zijn nazis bestonden wel degelijk en bezorgden ons een wereld oorlog met tientallen miljoenen onschuldige doden...
Toch een verschil van belang, of niet?
Citaat:
De winnaar schrijft de geschiedenis. Liever niet, dank je wel!!
|
Ik vrees Filosoofje dat je daar geen millimeter over te vertellen hebt, tenzij je een "winnaar" bent
Nu de klapper op deze posting.
Je herhaald hier een paar keer
Citaat:
En wat heeft de multicuturele maatschappij hiermee te maken?
|
Eigenlijk zijn mijn postings niet meer dan reacties op jouw hopeloos gekronkel geweest, en met zulke uitspraken kom je heel dicht bij het prepûberiaal "alles wat je zegt ben je zelf".
En om af te werken Filososs, dit is het topic waar verwezen werd naar het leuke ,maar onwerkbare idee van alle asielzoekers te ringen met een electronisch traceerder.
Maar om jou een plezier te doen, een stukje van mijn Extremistische standpunten over multicultuur.
Ik haal gewoon aan dat alle "Multiculturen" in het verleden niet meer waren dan veroveringen ,waarbij de oorspronkelijke cultuur van de veroverden langzaam teniet werd gedaan door de continue,maar niet "verplichte" integratie.Alle pogingen door veroveraars om dit sneller te doen gaan zijn doodgelopen op het feit dat je dan een burgeroorlog kreeg.Met als voorbeeld.. hoe goed zijn de indianen(de paar die er eigenlijk nog zijn) geintegreerd?Ze hebben hun parken ,ja, ze mogen vrij door de VS bewegen.. maar is dat integratie?
De Amazone indianen doen het ook veel beter zou ik durven zeggen.Of ze hebben een cultuur van zichzelf .Of ze zijn uitgeroeid.Of vervallen tot slopenwijkbewoners.Die paar Mediagenieke exemplaren die wat populair komen doen, dat zijn uitzonderingen.
Ikzelf ben van mening dat de globalisering op termijn de culturen op deze aardkloot zal doen samensmelten tot een zeer taaie,onverteerbare boel, die uiteindelijk weer zal overgaan in het volgende,soort van cultuur.
Multicultuur is gewoon een vieze uitspraak, die het normale culturele groeiproces probeert te stoppen in het wel erg misplaatste communistische kastje van "iedereen is gelijk", terwijl iedereen zichzelf superieur voelt aan de "andere".En dat is wederzijds.