Los bericht bekijken
Oud 28 december 2006, 12:54   #11846
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Als de aarde werkelijk hol zou zijn, dan zit je wel met een gigantisch probleem wat betreft de dichtheid! De massa en het volume van de aarde zijn gekend. Als de aarde hol zou zijn zou de massa stukken kleiner moeten zijn, ofwel zou het materiaal van de aardkorst een fenomenale dichtheid moeten hebben. Toch is er nog nooit zoiets gevonden, zelfs niet bij extreem diepe boorprojecten. Dat is al één vrij overtuigend argument tegen die uitleg.
Ten tweede, het magnetisch veld van de aarde. Dit wordt veroorzaakt door een roterende kern van vloeibaar metaal en is experimenteel aangetoond. Een stalen bol werd gevuld met vloeibaar natrium (ipv ijzer omdat dit een veel lager smeltpunt heeft) en aan het draaien gebracht. Het resultaat was een magnetisch veld dat dezelfde vorm heeft dan dat van de aarde. Het staat dus vast dat er binnen in de aarde een vloeibare metalen kern zit, en geen holte. Ik geloof dat in dat boek ook beweerd werd dat in de holle aarde een interne zon zit, maar dit kan simpelweg niet. Een ster van dergelijk piepklein formaat heeft simpelweg niet genoeg zwaartekracht om kernfusie op gang te brengen. Weer iets dat we van tafel kunnen vegen!
Pindar had een tijdje geleden trouwens al eens een paar citaten uit dat boek boven gehaald, die evenmin steek houden. Zo werd er bijvoorbeeld beweerd dat de rode gloed van de maan tijdens maansverduisteringen afkomstig is van licht uit het binnenste van de aarde dat via openingen aan de polen ontsnapt. Hoe komt het dan dat niemand ooit die openingen gezien heeft? Als het licht dat daaruit ontsnapt sterk genoeg is om de maan te verlichten moeten deze 's nachts vanop duizenden kilometers te zien zijn! Om nog maar te zwijgen van waarnemingen vanuit de ruimte! Trouwens, de gloed tijdens een maansverduistering is afkomstig van zonlicht dat door de atmosfeer van de aarde afgebogen wordt. Ook werden aurora's in verband gebracht met een holle aarde, maar het is wel aangetoond dat deze door de zonnewind veroorzaakt worden. De felste aurora's treden op na grote zonneuitbarstingen en ik geloof dat de Nasa bij wijze van experiment er zelf veroorzaakt heeft door vanuit de ruimte geladen deeltjes de ionosfeer in te schieten.
En wat die opmerking betreft dat skeptici niks onderzocht hebben, ik heb al verschillende bijeenkomsten van Skepp bijgewoond en de meeste van de leden weten verdomd goed waarover ze het hebben! Ik raad je aan eens iets te lezen van Susan Blackmore, een psychologe die onderzoek verricht naar uittredingen en dergelijke. Een prachtig voorbeeld van een believer die skeptisch geworden is door onderzoek!

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden