Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias
Aangezien de eerste Olympische Spelen door de oude Grieken werden georganiseerd, waar homoseksualiteit volledig geaccepteerd was, zou je kunnen stellen dat die hetero's zo dom waren om een eigen OS te organiseren. Tsktsk. 
|
Niet de hetero's organiseerden eigen spelen.
Citaat:
Zijn *impliciete* opmerkingen kunnen echter wel kwetsend zijn, en zeker door ze te verpakken in een zogezegde objectieve, zakelijke en wetenschappelijke tekst. Hierdoor lijken ze op het eerste zicht aanvaardbaar, maar blijft hun ware aard gewoon pervers. Let op, hiermee noem ik Paulus niet pervers. Door homoseksualiteit als minderwaardig te bestempelen via zogezegde objectieve methodes die vol gaten zitten, gaat het theoretische betoog lijken op een axioma, waartegen uiteraard gereageerd wordt.
|
Waar zitten de gaten in mijn stelling?
Citaat:
Mijn stelling:
Het is overduidelijk dat homoseksualiteit niet kan zorgen voor de procreatie van de menselijke soort en het is ook overduidelijk dat hetreroseksualiteit dat wel kan en dusdanig ten minste één functie meer heeft.
Dat betekent dat homoseksualiteit minder functioneel is.
Iets met minder functies heeft ook minder waarde, gezien je het niet voor zoveel doeleinden kunt gebruiken als datgene, dan dat wat meer functies heeft.
Minderwaardig is het woord dat gebruikt wordt om aan te duiden dat iets minder waard heeft.
Let wél en dat wil ik benadrukken. Niet de homoseksuele mens is minderwaardig, maar wel zijn seksualiteit. Net als de kleurenblinde mens niet minderwaardig is, maar wel zijn manier van zien.
|
Citaat:
Toen ik heteroseksualiteit 'minachte' kreeg ik ook extremere reacties uit de hetero-hoek. Het kan dan ook niet dat het Paulus erg verbaasde dat er extreme reacties komen op zijn extreme stellingen. Ik kan hierbij niet anders dan concluderen dat Paulus voor een groot deel een theoretisch en hypothetisch betoog voert, gedeeltelijk als advocaat van de duivel.
|
Advocaat van de duivel, dat hebben we nog niet gehad...
Citaat:
Er is maar één ding erger dan lage perversiteiten verkondigen, en dat is perversiteiten verbloemd verpakken, en die verkondigen als waarheden.
|
Waarin is mijn stelling pervers? Als je dat niet kunt duiden slaat bovengenoemde quote logischer wijze op uzelf. Maar dat had u al door natuurlijk.
Paulus.