Los bericht bekijken
Oud 29 december 2006, 04:42   #503
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Hertog van Gelre

Citaat:
'Een soort nederlands', 'dialect'. Mag ik u erop wijzen dat in die tijd iedereen 'een soort dialect' sprak. Het ABN (of AN) is pas echt universeel geworden nadat de openbare scholen zijn ingesteld. Tussen haakjes: In welke taal is dat boek van 'ULB-professor Herman'?
In het Frans, maar vermits zijn scriptie gebaseerd is op onder meer "Nederlandse" archieven mag men ervan uitgaan dat hij de andere landstaal meer dan behoorlijk onder de knie heeft.

Citaat:
Nu begrijp ik het. Eerst vernauwt u de definitie van flamingant zodat hij precies in uw plaatje past. Dan pakt u het plaatje en zegt u: 'Kijk, een flamingant'. Zo van: 'Een flamingant is iemand die lid was van een extreem-rechtse organisatie anders is het geen flamingant'.
Zo kunt u alles bewijzen. Al eens op de NWO-draad geweest?
Helemaal niet, in de tekst (wikipedia) staat duidelijk dat alle Vlaams-nationale partijen zich bij het VNV aangesloten hadden, en er is niet de geringste twijfel over de koers van het VNV tijdens de bezetting. "Een flamingant is iemand die lid is van een vlaams-nationale organisatie". Zoals ik al zei waren er ook individuën die niet meededen met de Duitsers, maar alle flamingante organisaties collaboreerden volop, dat is een historisch feit dat U niet kunt ontkennen.

Citaat:
Man, wat een geklets! Waaróm wilde die bourgeoisie het frans gebruiken?
Om zich van het volk te onderscheiden. Die bourgeoisie (samen met de Vlaamse adel) had toen al een meerderheid in het parlement, ze hebben nooit enige moeite gedaan om de Vlaamse zaak te verdedigen, wel in tegendeel, het waren de ergste vijanden van tweetaligheid, net als de kerk trouwens. (de film Daens al gezien?) De Belgische Brusselaars zijn trouwens voor het grootste deel verfranste Vlamingen.

Citaat:
En dan: 'Vlaanderen kon zich deels ontwikkelen door de Waalse industrie, zonder de Waalse industrie zou België in de 19de eeuw niet tot de meest vooruitstrevende naties van europa behoren'. België heeft eerst de economie en de infrasctructuur van Vlaanderen nagenoeg vernietigd.
Dat is pas onzin. België was het tweede land ter wereld dat de industriële revolutie kende.

Citaat:
Vlamingen werden gastarbeiders in eigen land
Omdat Vlaanderen op dat moment nog achterlijk was.

.
Citaat:
ALLE verbeteringen die Willen in Vlaanderen had aangebracht werden door de belgische overheid teniet gedaan. Na 100 jaar België stond de vlaming op een lager peil dan tijdens het VKN.
Wat een ontzettende onzin, behalve het stichten van de Gentse universiteit hebben de Hollanders niet veel uitgericht in België.
En dan "Na 100 jaar België stond de vlaming op een lager peil dan tijdens het VKN"???????????????????????? Ondertussen had de industriële revolutie zich voltrokken, niet alleen in Wallonië maar ook in Vlaanderen (Gent, Brussel, Antwerpen, Boom, Aalst, etc.)......... werkelijk waar haalt U het, zoveel onwetendheid?

Citaat:
Stromanargument. Ik bedoelde niet (alleen) de oorlog in Irak. België is nog steeds een vazalstaat van Frankrijk maar nu wat neer versluierd. Maar laat dit punt maar zitten. Een discussie hierover in deze draad wordt te ingewikkeld en heeft niets te maken met het onderwerp.
BelgiË zit inderdaad meer op het Franse EN Duitse standpunt dan op het Amerikaans/Britse en ik denk dat dit de opinie in Vlaanderen (en Wallonië) goed weerspiegelt.

Citaat:
Precies mijn punt. Hier is namelijk wél ingegrepen en het ligt nog wel aan de andere kant van de wereld. Kijk eens hoe netjes dat is opgelost. In een echte democratie werkt het zo: Er is een misstand, democratisch gekozen bestuurders lossen die misstand op en worden daarbij gecontroleerd door democratisch gekozen vertegenwoordigers.
netjes? De bestuurders van de Antillen weigeren zelfs om cocaïnedetectors te installeren in de luchthavens... (gelezen in de Nederlandse pers!) waarschijnlijk omdat ze er zelf teveel aan verdienen...

Citaat:
Och jee, een jij-bak. De overheid in Vlaanderen is een stuk transparanter dan die in Wallonië. Het gaat er niet om dat er nooit iets gebeurd, het gaat erom hoe het wordt opgelost,
Ik betwijfel dat ten sterkste, in Vlaanderen gebeurt er ook heel veel dat het daglicht niet mag zien, vooral op lokaal vlak. Ook op het vlak van politieke benoemingen moet Vlaanderen niet onderdoen voor Wallonië en dat weet ik uit eigen ervaring.

Citaat:
Schijndemocratie. Die premier is met handen en voeten gebonden. Een betere verdeling zou 6/4 zijn.
Waarom schijndemocratie? Vermits we in een federatie leven met een consensusmodel moeten zowel de franstaligen als Vlamingen akkoord gaan, als BelgiË een schijndemocratie is dan zijn alle federaties schijndemocratieën. Wat had U gewild dat de Vlamingen alles in hun eentje beslissen zonder de mening van de franstaligen te vragen? Lijkt me ook niet bepaald democratisch.

Citaat:
Mijn beste tomm, ik ben voorstander van die oplossing. Theoretisch dan. Laat de vlamingen maar eens hun meerderheid gebruiken. Maar dan écht unitair, zoals het hoort.
U bent dus een onwaarschijnlijke bondgenoot van Hans en de BUB?

Citaat:
Cliche's zijn meestal ergens op gebaseerd.
Zeker en vast ook het cliché van de collaborerende flamingant.

Citaat:
Kortom, er is niets aan de hand. België is een blij land dat goed wordt bestuurd.
er zijn problemen in België, net als in Nederland, bijvoorbeeld het migrantenvraagstuk en de steeds toenemende kloof tussen arm en rijk. Het communautair probleem is vooral een door de politici gecultiveerd probleem waar de meeste vlamingen niet van wakker liggen.

Citaat:
Dat is nu precies de houding die ervoor zorgt dat u op een dag verbaasd wakker wordt in een half land. Gewoon alle problemen wegwuiven, dát is de oplossing!
Er zijn veel belangrijkere problemen dan de communautaire. Als de Vlamingen ervoor kiezen onafhankelijk te worden doen ze maar, ik zie het zo vlug nog niet gebeuren, toch niet als het afhangt van de meerderheid der Vlamingen die daar radikaal tegen gekant is.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2006 om 04:44.
tomm is offline   Met citaat antwoorden