Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2003, 18:28   #77
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Er wordt op deze site gekozen voor de vrijheid van meninguiting en daar sta ik achter.
Ik geef toe dat dit zijn nadelen heeft.
Vooral als de BUBbels niet leren wat serieuzer te debateren en het schelden te laten. Daardoor geven er op de duur een aantal mensen de brui aan.
Beledigingen beschouw ik niet als uitingen van een mening, jij wel? Ze gaan ook in tegen het forumreglement. Ik vraag me trouwens af waar dat reglement voor is als de naleving ervan niet gecontroleerd wordt...

Citaat:
De blauwe knop is er ook nog, maar daar probeer ik zo weinig mogelijk gebruik van te maken. Eigenlijk doe ik dat eerder terwille van iemand anders dan voor mezelf.
Ik verwittig ook als ik hem wil gaan indrukken en kan het gebruik op die manier al eens beperken. De mods zullen wel wat anders te doen hebben dan knuppels uit het hoenderhok halen.

Het lijkt me wel dat Politics.be geprobeerd heeft iets ten goede te keren door middel van die 150-regel. Jammer genoeg schiet die haar doel voorbij. Hij is eerder nefast voor wie hem niet nodig heeft en volstrekt inefficiënt voor wie hij bedoeld werd.
Effect blauwe knop: ontoelaatbare teksten worden gewist, meer niet. Je kunt verder zo vaak over de schreef gaan als je wil.
Effect 150-regel: geen, want hij wordt continu overtreden door ... of __ te plaatsen.

Aan zulke regels heb je niks. Je moet mensen gewoon durven buitengooien als ze over de schreef gaan. Hoe denken de moderatoren dat het in de uitgaanswereld gaat, of in winkels of zelfs gewoon op bezoek bij mensen thuis? Als je je daar niet gedraagd - door te schelden of ruzie te zoeken - word je er toch ook uitgegooid?

Citaat:
Enfin, als het zo doorgaat zullen de communautaire discussies binnenkort doodbloeden. Iets anders gaat dan misschien weer bloeien. Niets is voor eeuwig. Ik denk wel dat het voor sommigen iets heeft opgeleverd. Niet in het minst voor een paar Nederlandse gebruikers.
In het begin heeft het zeker wat opgeleverd, maar op dit moment stelt het niks meer voor, en is er ook geen sprake meer van enige representativiteit van veel forumdeelnemers. Het wordt steeds meer een discussie tussen marginalen.

Maar goed, ik ben hier maar 'op bezoek', dus ik zal er zeker niet wakker van liggen. Ik vind het alleen jammer van de discussie.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden