Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Ik wist niet dat de Nederlandse, Franse, Duitse,... groenen allemaal Belgisch-nationalisten waren...
En als je dan enkel de partij Groen! wil bekijken: volgens de laatste peiling van DSK is 18% van Groen! voorstander van een onafhankelijke Vlaamse staat. Lijkt me toch niet zo'n belgiscistisch standpunt te wezen...
Als het VB op de schoot wil kruipen van Le Pen, dan mogen ze gerust van mij. Dat ze samen maar hun samenlevingsproblemen bespreken. Maar dan moet je niet klagen dat het VB niet als volksnationalisten wordt aanzien, maar als collaborateurs met de staatsimperialisten. Wat houdt je nog tegen om een kartel op te starten met de BUB?? Die delen ook dezelfde visie op samenlevingsproblemen.
|
1. ge moet er nu ook geen potje van maken: ik heb enkel gesteld dat de groene partijen in regel heel ver staan van regionalisme, met Groen! en Ecolo als duidelijke voorbeelden. Die Stemmenkampioen is een waardeloos iets om iets te weten en dat er misschien separatisten bij Groen! zitten, zal wel kloppen, maar dat maakt de partij daarom niet separatistisch.
2. Met de BUB? Tja waarom niet.

Nee, alle gekheid, het FN is indertijd begonnen met Nols en C° in dit land maar weet verdomd maar al te goed waar we voor staan. Los daarvan: het is geen ideologische samenwerking, ondanks het feit dat er gemeenschappelijke punten zijn, maar een technische om praktische redenen. En helaas voor de BUB: tot ze vertegenwoordigd zijn in het Europees Parlement kan van samenwerking geen sprake zijn. Maar dat zal, gezien de enorme steun voor het éne en ondeelbare België waarschijnlijk binnenkort opgelost zijn, zeker?