Los bericht bekijken
Oud 30 december 2006, 12:33   #162
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Als je je niet wilt neerleggen, bij wat de democratie heeft beslist ga je in de fout. Zo simpel is dat.

Dat die democratie een regel uitvaardigt, die jou niet bevalt, is heel spijtig en let wel: ik begrijp volledig je punt. Het doet echter niet af dat je je verzet tegen (en dat is HEEL belangrijk) democratische wet.

In een democratie heb je nog altijd het recht om die wet te veranderen.
We blijven hier spreken over democratie.

Als ik even een voorbeeldje mag geven:
Het is verboden bij wet om in te breken en te stelen.
Nu ik vind dat er zoveel echt arme mensen zijn, dat ik toch bij mijn rijke buur inbreek en van de opbrengst ervan die arme mensen help.
Ben ik dan een held?
Zelfs in een democratie is niet alles perfect. De minderheid blijft steeds aan de kant in de oppositie. Wilt dat zeggen dat die minderheid zich maar moet neerleggen en geen oppositie meer moet voeren ? Ik denk dat mensenrechten steeds opnieuw moeten geëvalueerd worden en herzien, zelfs in een democratie.
Bovendien bepaalt euthanasie niet het leven van anderen. Men wilt enkel een recht bekomen voor zichzelf.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden