Los bericht bekijken
Oud 1 januari 2007, 15:10   #265
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
1) Dank voor de verwijzing. Ik zal er zeker naar kijken. Het Vlaams Belang is door Pers en Gerecht niet altijd correct behandeld. Daarom heb ik er een zekere sympathie voor. Vreemd genoeg ken ik in Brussel Franstaligen die voor het Vlaams Belang stemmen.

2) Toch blijf ik erbij dat hun standpunten over verdere splitsing ondoordacht zijn.
3) Er bestaat trouwens een groot verschil tussen de informatie die het VB in Brussel verspreidt (respect voor franstaligen, vreemdelingen bron van veel kwaad) en datgene wat er in het Noorden van het land wordt verdeeld (Walen - veelal wordt franstaligen bedoeld - zijn lui en profiteren van de Vlamingen). Het is mensen tegen elkaar opzetten.

4) Het blijft principieel verkeerd een land te willen besturen op basis van godsdienst of taal.
Valentinus
1) Dank voor de sympathie. Ik ken ook Fr aan de kust die uit Brussel gevlucht zijn en VB stemmen. Vreemd vind ik dat niet.
Er loopt een proces tegen het VB. De rechters zij meestal gezworen vijanden. Het gaat dus over veel meer dan een bord spagetti waarover Conerotte struikelde.
2) De helft van de Vl bedrijfsleiders steunen Vl onafh. Het Manifest voor een onafhankelijk Vlaanderen werd geschreven door toplui van de Vl economische wereld. Havenbaas Bruno Valkeniers stapte over naar het VB. De peiling van De Stemmenkampioen toonde 51.3% pro en 40% tegen Vl onafh. Ik denk niet dat dit allemaal ondoordacht is.
Vergeet ook niet dat zowel CD&V en VLD confederalisme goedkeurden. Dit verschilt niet veel van onafhankelijkheid.
3) De voornaamste info (op onze webstek) is dezelde voor heel de wereld. Zeldzame lokale pamletten zij uiteraard aangepaast aan lokale toestanden.
Sinds jaar en dag gaan enorme kapitalen uit Vl en Europa naar Wallonië zonder enig resultaat. De PS domineert in een soort ocmw-staat. De corruptie aldaar is je bekend.
Zo kan het niet verder. Zelfs Waalse economen zeggen: de transfers wiegen Wallonië in slaap.
Mistoestanden moeten aangeklaagd, en opgelost maar dat gebeurt niet.
Dat heeft niets te maken met mensen tegen mekaar opzetten.
En hoe kan men als oppositie schreeuwende mistoestanden aanklagen zonder op zere tenen te trappen?
4) Het blijft principiëel verkeerd om een land unitair te blijven besturen zonder rekening te willen houden met totaal verschillende economische gegevens: W dubbel zo hoge werkloosheid en dubbel zoveel overheidspersoneel, tegenstrijdige visie ivm justitie, gezondheidszorg enz.
En daarbij nog de Vlaamse meerderheid die de rekeningen betaalt, met grendels en cordon sanitair minoriseren, zodat Eén man één stem hier niet bestaat.
Ik heb godsdienst en taal niet eens vermeld. Maar de taal van de meerderheid leren en respecteren schijnt voor zeer veel Fr een onoverkomelijke moeilijkheid te zijn.

Laatst gewijzigd door luc broes : 1 januari 2007 om 15:34.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden