Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2007, 07:58   #566
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
1) Dat laatste kan ik ook, in de talen van al de landen die ik ooit bezocht heb.
2)De realiteit is ook dat de rand tweetalig is.
3)In Vlaanderen sprak een groot deel van het stedelijke patriciaat en de adel Frans, en Frans was de bestuurstaal onder zowel de Bourgondiërs, de Spaanse en Oostenrijkse Habsburgers.
4) Die zijn volledig opgegaan in de bevolking. (net als veel Walen in Vlaanderen trouwens, dat zie je goed genoeg aan het aantal Franse namen in Vlaanderen). De franstalige bourgeoisie is grotendeels terug op het Nederlands overgeschakeld, hoewel dat proces nog niet helemaal voltooid is. De franstaligen in de rand zijn echter niet geassimileerd door de nabijheid van de overwegend franstalige grootstad Brussel.
1) zo hebben we toch iets gemeen!
2) Dat is best mogelijk. Aldus plegen de Franstaligen gebiedsroof
3) Juist ook mijn voorouders.
4) Asociaal gedrag van de leidende klasse is verwerpelijk en mag niet beloond worden met voorrechten en 'bescherming'. De taak van de leidende klasse is de maatschappij te leiden, en niet er zich hooghartig van afscheiden in een soort apartheid.Want zo was het wel.
Ik meen dat je vrij links bent, en dat botst met je bescherming van een asodiale meestal welgestelde kaste.
De Fr in de Vlaamse rand kun je helemaal geen minderheid noemen, vanwaar haal je het?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden