Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2007, 13:50   #195
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Mijn beste, dat argument zeggen communistische opposanten van het Stalinisme al 80 jaar telkens de burgerlijke kapitalistische ideologen Marx verantwoordelijk stellen voor de fouten van China, USSR etc. U hebt het warm water niet uitgevonden hoor.
Ik geloof niet blind in iets, en net daarom ben ik niet geneigd u te gaan geloven wat u geeft me geen nieuwe informatie. Dat Marx tegen de gedeformeerde arbeidersstaten van China, USSR, etc. zou zijn wil ik nog best geloven maar ik zie nergens ook maar het geringste spoor van het afwijzen van communisme op zich. Speel het debat dus eerlijk.
Neen ik heb het warm water niet uitgevonden ik geef het door! Was ook m'n bedoeling niet en daarom ook kan ik links vinden en geven... Ik probeer niks uit te vinden ik apeleer gewoon de "common sense". Nu bon...
U heeft eindelijk verstaan dat ik helemaal niet heb gezegt dat Marx een kapitalist was...Oef!
Verder hangt het allemaal af van uw perceptie van het woord "communisme" natuurlijk en daar kunnen we nog lang blijven op stuiten.
Communisme is voor mij wat het Marxisme in de praktijk is geworden; en daarbij heeft het vele namen gekregen: leninisme, maoisme, trotskisme,... .
Kunt u mij in uw antwoord ook eens de uitleg geven met wat het kapitalisme juist is?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden