2 januari 2007, 15:45
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Slimste mens (3)
En wat vindt Geert Bourgeois, minister voor CD&V-kartelpartner N-VA, daar nu van? Bourgeois pleitte ooit voor een pact tegen de deelname van politici in spelletjesprogramma's. Zijn woordvoerder kwam gisteren sussend uit de hoek. Het initiatief van Bourgeois was meer bedoeld tegen ,,esbattementen'', zoals politici die met hun hoofd in een bokaal kakkerlakken hangen. ,,Wat is er mis met een leuke quiz?'' Bourgeois zelf is nog nooit gevraagd. ,,En als het gebeurt, zal hij weigeren. De minister werkt dan liever aan iets anders.'' Vorig jaar weigerde N-VA-voorzitter Bart De Wever een deelname aan De slimste mens . Hij wilde de eer van de politieke gilde hoog houden.
13 oktober 2005
|
Citaat:
Bart De Wever speelt graag spelletjes
Rolt de kop van N-VA-kopstuk Bart De Wever in ,,De slimste mens''? Hij daagt vanavond journalisten Marc Reynebeau en Karl Vannieuwkerke uit. Vannieuwkerke overleefde tot nog toe drie afleveringen, Reynebeau vijf.
,,We hebben met de N-VA al zo vaak aan politici gevraagd om niet mee te doen aan dergelijke programma's'' bekent De Wever. ,,Maar als je ziet dat al je concurrenten het al jarenlang doen, geneer ik me ook niet, zeker niet als het eenmalig is.'' De N-VA-voorzitter wist niet tegen wie hij zou uitkomen. ,,Marc Reynebeau en Karl Vannieuwkerke hebben al verschillende keren meegedaan. Dat maakte het voor mij niet simpel. Maar in wezen ben ik een echte spelletjesmens. Ik speel enorm graag gezelschapspelen. Spijtig genoeg kan ik dat nu moeilijk inpassen in mijn agenda.''
dinsdag 02 januari 2007
|
*zucht*
|