Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2003, 22:42   #2
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik hoorde zopas op het nieuws dat meer en meer Vlamingen overtuigd zijn van de noodzaak voor ontwikkelingshulp. Dit is een goede zaak die me persoonlijk nauw aan 't hart ligt en waaraan ik meewerk.

De recente peiling toont ook aan dat 80% van de Vlamingen geen stemrecht wil voor vreemdelingen.
Beide vaststellingen zijn verheugend. Elke maatregel die het de vreemdelingen hier gemakkelijker maakt vergroot de wereldwijde vluchtelingenstroom. Mensenhandelaars worden rijk, de rappen met geld en relaties komen naar hier en de sukkelaars blijven ginder verweesd achter. De opname van vreemdelingen kost zeer veel en vergroot het probleem ook voor ons.

Het is dus duidelijk. Elke partij met visie voor de toekomst moet streven naar: meer doelgerichte ontwikkelingshulp, en geen stemrecht en geen knuffelbeleid voor vreemdelingen hier.
Laat die ontwikkelingshulp maar vallen, ze kopen er wapens mee. en wij hebben hier een zeer grote schuld per inwoner. laat ons eerst eens onze schulden afbouwen, en dan de anderen hun schulden kwijtschelden.
fernand is offline   Met citaat antwoorden