Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
De zware criminaliteit is in vele opzichten teruggedreven. Er zijn tegenwoordig veel minder overvallen op waardetransporten of carjackings dan vroeger. Inbraken zijn ook verminderd. Het Falconplein is grotendeels opgekuist. De "kleine" straatcriminaliteit blijft een probleem, en de enige manier waarop men daartegen kan optreden is m.i. de [size=7]nultolerantie[/size].
Wat het recht in eigen handen nemen betreft: men heeft het hier vaak over de Westerse beschaving. Die bestaat er onder meer in dat men het recht juist niet in eigen handen neemt.
|
Dat is nu ies den diksten zever dak al gehoord heb van de week, 't falconplein is opgekuist ja, ... gisteren zie ik op liberty nog dat de handel in valse spullen nog steeds welig tiert, ... Er is nog altijd evenveel prostitutie, ze is alleen verschoven, en blijkbaar worden er nog altijd mensen overvallen.
Ja, ze blijven van de waardetransporten, af, die gekken van Los Federales al eens zien meerijden, ik heb ooit gezien, wat die gasten in hun sportkabas op de achterbank steken, hebben, en ik kan u garanderen, ik zal een vuurgevechtje met die gasten proberen te vermijden, ...
Banken kunde ook al nie meer overvallen, veel te goed beveiligd, ...
Dus wat doen ze nu, : Nieuwste trend is Apothekers overvallen, dope in huis en hopen cash,... En ge zult zien, dat ze nachtwinkels, benzinnestations, supermarkten en restaurants gaan beginnen doen ook, plaatsen waar veel met cash betaald wordt, en waar hopen gijzelaars aanwezig zijn...
En wat dat recht in eigen handen nemen betreft, : Den eersten die mij probeerd te overvallen, dien heeft direct, zonder de minsten twijfel ne stalen musketon tegen smoelwerk, en als die een mes wilt bovenhalen om zijn eigen te bewijzen zal hij dat terugvinden tussen zijn eigen ribben, na een inbraak, waar ze goed van afgekomen zijn, heb ik geen compasse meer met gangsters.
Het is overigens tijd aan het worden dat er nog eens eentje omkomt tijdens de werkzaamheden, dat is ook goed voor de statistieken.