Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Je geeft mij een mooie gelegenheid om nog eens af te geven op de vervuilers, dank daarvoor.
|
Graag gedaan
Citaat:
|
Ik vind gewoonweg dat ik mag eisen dat er wetgeving komt zodat ik overal, waar ook, waar ik wettelijk mag komen (dus niet in jouw privé huis, maar wel in jouw restaurant of kaffee) 100 procent rookvrij moet kunnen vertoeven.
|
U zegt het zelf: Het is mijn restaurant/café, waarom moet ik daar in godsnaam allerlei regeltjes invoeren waarmee sommigen gediend zijn en sommigen niet. Wat geeft u het recht om zomaar ineens te beginnen eisen wat wettelijk bepaald moet zijn?
Niets houdt u tegen om cafés/restaurants met sigarettenrook te mijden.
En als u dan toch als moraalridder wilt optreden voor wat wel goed is en wat niet goed is, dan kan ik toch net zo goed alle ongezonde dingen van mijn menukaart halen zoals cola, frieten, bitterballen, ijsjes,...
Citaat:
|
Zelfs in privé huizen moeten er beperkingen zijn: het zou moeten wettelijk verboden zijn om te roken in het bijzijn van borelingen (gevangenisstraf), kinderen (zware geldboete) of minderjarigen (gewone geldboete) zelfs huisdieren (gaia-geldboete).
|
In mijn huis doe ik nog altijd wat ik wil. De meeste ouders zijn volgens mij trouwens verantwoord genoeg om niet te roken in het bijzijn van borelingen of kleine kinderen.
Citaat:
|
Autorijden en roken, zelfs als passagier: veel te gevaarlijk !!
|
Autorijden en alcohol/(soft)drugs is nog altijd gevaarlijker. Ik betwijfel trouwens of roken in de auto zoveel gevaarlijker is.