Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2007, 20:41   #3
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Schietekat Bekijk bericht
Kan mij hier iemand op dit forum nu eens vertellen wat de definitie is van een allochtoon en tot welke generatie dit statuut geldig is.

Ben benieuwd naar de antwoorden. Tracht misschien eens te onderbouwen of je de terminologie autochtoon, allochtoon een goede zaak vind of niet.
Volgens mij werkt elke vorm van terminologie met betrekking tot diversiteit, discriminatie en racisme in de hand.
Daarom stel ik voor om dit termen voorgoed uit ons leven te bannen. Als je een Belgische nationaliteit hebt, ben je Belg. Je dient je dan ook volgens de wetten van het land te gedragen en ernaar te leven, zonder voordelen of nadelen.
iemand wiens familie niet minstens sinds 4 generaties in Europa aanwezig is, is een allochtoon.Vooral als die persoon dan ook niet tot het zogeheten blanke ras behoort.En met "blank ras" word gewoonlijk bedoeld mensen die uit Europa afkomstig zijn.Veel Amerikanen en Australiërs, maar lang niet allemaal, behoren daar ook toe.Dit zijn ook allochtonen dus, maar aanverwanten.Degenen die niet blank zijn, zijn géén aanverwanten. Wat dit met discriminatie te maken heeft, zie ik niet? Een kat noem je toch een kat, een hond een hond, en een varken, een varken? Dat is gewoon zo, en daarmee uit.Racistisch zou zijn om bvb te zeggen dat allochtonen dommer, slechter, lelijker enz enz zijn...maar die begrippen zijn niet in het woord"allochtoon" inbegrepen.Nu, voor dat woord zelf heb ik ook niet veel sympatie, beter zou men duidelijker zijn, allochtoon is te vaag.Vreemdeling, of Belg, afkomstig van...(vul maar in) zou veel beter zijn.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden