Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2007, 00:20   #89
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zal morgen eens mijn "tips en advies" raadplegen, dat is wat korter.

Ik ga het hier voor de volle 100% zeggen want ik heb gelijk.
Wanneer een aannemer u een ongeoorloofde hoge prijs vraagt en men laat tegenexpertise doen dan komt die aannemer daar niet ongeschonden uit.

Vb; dakwerk.
Aannemer x rekent zijn klant 250'000€ voor werk en materiaal.
Klant niet akkoord en laat herberekenen door onafhankelijk en door de rechtbank aangeduide experten (kunnen andere aannemers zijn dus). Die berekenen het aantal werkuren en materiaal dat er in een dergelijk werk kan zitten met een minima en een maxima. Indien dat verschil daar te hoog is zal de aannemer x warm en koud tegelijk mogen blazen.

Een mens zou nog denken dat hij mag vragen wat hij wil, niet dus!

Maar dat houdt mij niet tegen voor een huis dat nog opgeknapt moet worden 220.000 euro te vragen . Je hoeft het niet te pakken, en als je tekent, ga je akkoord met die prijs.

Het is niet goedkoop, maar ook niet waanzinnig (bv 900.000 euro).

Dat iedereen in de straat zou volgen, en dus collectief de prijzen omhoog gaan, kan je in praktijk niet veel tegen doen, buiten zelf huizen op de markt te brengen tegen een lagere prijs, in de hoop dat de gemiddelde prijzen hierdoor naar beneden gaan.

Dat is nu eenmaal het principe van vraag en aanbod.

Het staat speculanten vrij om uw goedkopere huizen te kopen, en deze kort daarna opnieuw te verkopen tegen een flink duurdere prijs met een bepaalde winstmarge (een verfoeide praktijk, maar een winstgevende).

In een periode waar er alsmaar meer mensen naar België komen, en iedereen heeft een dak boven z'n hoofd nodig, is't normaal dat de prijzen de pan uit schieten.

Er zijn nog altijd de sociale woningen voor wie het niet kan betalen éh

Ik zie maar 3 oplossingen hiervoor. 1) men beperkt de instroom van mensen, en verlaagd men dus de alsmaar groeiende vraag, 2) men voert een soort van maximumprijs in voor een woning, gebaseerd op kadastraal inkomen ofzoeits (maar dat zal een draak van een wet zijn). 3) Men begint aan ijl temp appartementsgebouwen te zetten om zo het aanbod op te krikken. Met spijt voor de natuur.

Laatst gewijzigd door Raven : 4 januari 2007 om 00:26.
Raven is offline   Met citaat antwoorden