Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2007, 04:30   #5
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
iemand wiens familie niet minstens sinds 4 generaties in Europa aanwezig is, is een allochtoon.Vooral als die persoon dan ook niet tot het zogeheten blanke ras behoort.En met "blank ras" word gewoonlijk bedoeld mensen die uit Europa afkomstig zijn.Veel Amerikanen en Australiërs, maar lang niet allemaal, behoren daar ook toe.Dit zijn ook allochtonen dus, maar aanverwanten.Degenen die niet blank zijn, zijn géén aanverwanten. Wat dit met discriminatie te maken heeft, zie ik niet? Een kat noem je toch een kat, een hond een hond, en een varken, een varken? Dat is gewoon zo, en daarmee uit.Racistisch zou zijn om bvb te zeggen dat allochtonen dommer, slechter, lelijker enz enz zijn...maar die begrippen zijn niet in het woord"allochtoon" inbegrepen.Nu, voor dat woord zelf heb ik ook niet veel sympatie, beter zou men duidelijker zijn, allochtoon is te vaag.Vreemdeling, of Belg, afkomstig van...(vul maar in) zou veel beter zijn.
Heb je het toevallig over Caucasische mensen (of misschien zelfs zuivere Ariërs ), als je spreekt over Europeanen en sommige Amerikanen en Australiërs? Want dan heb ik slecht nieuws voor u
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden