Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2007, 09:21   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Schitterend gezegd. En wat een blamage voor al die mensen die elke dag in Parijs uit gaan werken voor charity. Zulke mensen dien je op een voetstuk te zetten, nonde!

Ik heb de zeer vreemde traditie om op reis constant soepbedelingen bij te wonen. In New York, waar na het zerotolerantiebeleid de straten goed proper zijn gekeerd, liep ik op een bedeling met broodjes. Het had nog politiebegeleiding ook. Hoewel van niemand iets te vrezen was, iedereen was zo blij met de bedeling. Ik was curieus waarom er politie rond dat kraam stond, dus ik vroeg dat aan een niet onknap meisje dat aan het meehelpen was.

"Oh," zei ze, "de politie staat hier niet om ons te beschermen, maar voor de armen. Vaak hebben ze het moeilijk om hun problemen aan de politie te gaan vertellen, maar hier kunnen ze vrijuit praten. We hebben gemerkt dat op die manier er een veel beter contact is tussen ordediensten en de armen."

Ik krabte even aan mijn voorhoofd, en dacht, potdekke, dat is goed gezien.

En de mensen daar waren abnormaal blij dat ze iets kregen; je kreeg er een heel down-to-earth gevoel van. Niemand maakte een opmerking over varkensham tussen de broodjes.

Trouwens, als de moslims varkenssoep krijgen bij liefdadigheidsinstellingen, wil dat dan zeggen dat ze niets krijgen van hun eigen gemeenschap? Ik die dacht dat die alles voor de armen moesten doen en zo. Waar is de oemma, bij God, waar is die oemma toch!

Laatst gewijzigd door lombas : 4 januari 2007 om 09:23.
lombas is offline   Met citaat antwoorden