Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
De perceptie van het volk wordt vooral gecreëerd door de mainstream media, die constant het VB verguizen. Je kan toch niet het VB ervan beschuldigen racisten aan te trekken omwille van een perceptie gecreëerd door een media die zeer sterk tegen deze partij is bevooroordeeld?
|
Je maakt je er heel vlug vanaf door te zeggen dat de perceptie enkel en alleen gecreeerd werd door de media, om het Blok pijn te doen, zonder dat het Blok zelf die media kon gebruiken om zich een imago aan te meten.
Wie is er dan naïef ?
Het Blok had enorme baat met dat imago, dus zou het toch wel kunnen dat ze dat voor zichzelf hebben aangenomen in de media ?
Citaat:
Honderd jaar geleden waren dieven en moordenaars minstens zo onaanvaardbaar als vandaag. Duizend jaar geleden waren dieven en moordenaars minstens zo onaanvaardbaar als vandaag.
Racisme was echter doodnormaal. Tot en met de jaren '50 beschouwde de gemiddelde Europeaan de negertjes in Afrika bijvoorbeeld nog als inferieure mensen met een zeer primitieve beschaving. Het is trouwens vanuit dat standpunt dat de kolonisatie gewoonlijk verdedigd werd: "de negertjes kunnen het nu eenmaal niet alleen, en wij moeten hen beschaving bijbrengen". Zo'n uitspraken vind je letterlijk in publicaties die door de Belgische staat gesteund werden. De publieke opinie ging waar probleemloos in mee.
|
Denk je dat ik ooit zou ontkennen dat de kolonisatiepolitiek racistisch was ? Nee, toch! Dat heeft nergens iets mee te maken.
Het ging erover dat 'racisme' geen scheldwoord is. Net zoals 'dief' en 'moordenaar' dat niet is.
Daarenboven snijdt je "honderd jaar geleden"-stelling geen hout, omwille van twee redenen:
- Zou jij honderd jaar geleden willen leven ? Vergelijk die situaties dan ook niet met elkaar. We leven nu eenmaal in deze tijd. Het is niet omdat het nooit zo was, dat het nu ook niet moet zijn. Twintig jaar geleden was er geen wet tegen hacken. Wil dat dan zeggen dat die er nooit moet komen ?
- Honderd jaar geleden was 'moordenaar' of 'dief' ook geen scheldwoord, maar de benoeming van iemand die iets illegaals doet.
Niet dat dit voorbeeld weerlegd diende te worden, aangezien het niks met deze discussie te maken had.
Citaat:
|
In welke wereld ik leef ? Toch in dezelfde als jij, naar alle aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. En toch ben ik die haatdragende mensen nooit tegengekomen. Wel racisten en discriminatie.
Wat er op een betoging gebeurd van extremisten (links en rechts), vind ik een bijzonder slecht voorbeeld voor wat er in een maatschappij speelt. Door welke wijk ging de betoging ? Wie vroeg ze aan ? De mensen die zo'n betoging komen 'crashen', hebben nooit goede bedoelingen, links of rechts.