Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2007, 06:37   #273
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Typische logica van links .
Alcohol en tabak zijn ook drugs ?
Alcohol en tabak zijn genotsmiddelen want ze zitten minder dan 24 uur in je lijf .
Echte drugs zitten tussen de 14 dagen en de acht maanden in je lijf .
Als je dagelijks één joint rookt loop je na enkele maanden permanent met tientallen joints in je lijf en geest .
Kom dus niet af met de argumentatie dat 1 jont dus ook maar enkele pinten is .
Waarom denk je dat drugs psychoseopwekkend zijn ?
Al ooit iemand schizofreen zien worden van alcohol of tabak ?

Man man ik ben ook niet wat je noemt links maar zo'n prietpraat zal ik toch ook niet als "gezond boererechts" accepteren!

1 doses LSD zit hoogstens een uur of 8 in je lijf. Het vreemde ervan is zelf dat wanneer men na een uur of 6 nog volledig onder invloed naar het WC gaat het grootste deel ervan eruit gaat.

Alcohol wordt zeer traag verteerd door de lever.

Ja, ik heb er al meer dan één in 't UZ of in Beernem zien belanden door geestesgestoord door overmatig alcohol gebruik. Ik ben er zowat mee opgegroeid.

Zoek eens op: de ziekte van Wernicke-Korsakoff.

En een andere fout in je argumentering hier is dat je inactieve afbraakstoffen verward met de actieve stof zelf.

De reden waarom alcohol en tabak wel kunnen is puur sociale aanvaarding.
Hetzelfde kan gezegd worden voor de makkelijk voorgeschreven psychoactieve middelen als Valium en Xanax. Veel doodgewone mensen nemen deze puur omdat ze er zich beter van voelen en beter kunnen slapen. Toch zijn ze zeer verslavend en weigeren steeds meer dokters ze nog gemakkellijk voor te schrijven.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden