Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2003, 19:28   #31
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Patriot wrote:

Het is zo dat de VLD weinig onderneemt om de Belgische Eenheid te destabiliseren, integendeel zelfs. Maar op het Vlaams niveau zitten een bende gevaarlijke gekken. Wat als de VLD na de Vlaamse verkiezingen (zoals aangekondigd!) met staatsontbindingen begint?

Wat als morgen de hemel op ons hoofd valt? Louter op speculatie geef ik mijn stem niet weg. Er is trouwens niets uit de praktijk dat er op wijst. Integendeel, het lijkt alsof de VLD vooral bij monde wel Vlaams is, maar uit de praktijk blijkt dat ze Belgisch is.
Leg dan dit eens uit:
de VLD heeft buitenlandse handel, wapenhandel, landbouw en ontwikkelingssamenwerking gesplitst en de provincies en gemeenten onder regionaal toezicht geplaatst. De VLD maakt nu aanstalten om ook het kiesrecht, de gezondheidszorgen, ziekteverzekering en mobiliteit te defederaliseren. Tenslotte wil de partij ook het tweetalig arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde splitsen.
Is de BUB dan geen voorstander van de splitsing van BHV? Het lijkt me nochtans logisch dat een Belgicistische partij communautaire bommen tracht onschadelijk te maken en de loutere toepassing van de BELGISCHE grondwet eist. Niet?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden