Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2
Ik sta aan de zijde van de imperialisten?
|
U staat daar als de beste Verhofstadt te pleiten voor een globalisering waar iedere democratie onmogelijk wordt. Hoe ga je uw wereldrepubliekje dan gaan organiseren?
Citaat:
Niemand wordt als communist geboren, en als je het bent dan moet je nog elke dat vechten om het te blijven. Je kan in de jaren 60 communist zijn en nu een vlaams nationalist. Niemand kan uitsluiten dat zij/hij naar de andere kant overloopt.
|
Vandaag gaan de Baskische nationalisten vrijwillig helpen in Latijns-Amerika. Zijn dat dan in uw ogen ook verstokte kleinburgerlijke reactionairen die zich opsluiten in hun eigen land??
Citaat:
Brussel.... ja, dat is echt wel iets speciaals. Ik kom daar regelmatig bij vrienden, en die spreken allemaal frans als eerste taal. Ik ken de percentages niet, maar met mijn nederlands kom ik niet ver. Maak gewoon van Antwerpen de hoofdstad van uw landje. De mensen die het voor het zeggen gaan hebben in Vlaanderen zitten daar toch al in grote getale.
|
De getallen zijn: 45% Franstaligen, 15% Nederlandstaligen, 10% tweetaligen (Fr & Nl), 20% anderstaligen en nog 10% "nieuwe tweetaligen (Fr of Nl & andere taal).
Maar dat verandert in het geheel niets aan het feit dat Vlaanderen sociaal-economisch volledig verweven is in Vlaanderen. En een communist vertrekt nu eenmaal van de economische analyse, niet van de taalkundige.