Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
1)Ik hoor zonet dat er een meerderheid beslist heeft om te gaan werken....de meerderheid heeft beslist volgens de geldende regels...dit moet GEVOLGD worden.Het reglement stelt dat een meerderheid vanaf 51% voldoende is.het is zo,dus werken vanaf maandag!
2)Ik hoor ook zonet dat een aantal mensen niet akkoord zijn en dreigen te blokkeren.Als ze maandagochtend inderdaad de goede gang van zaken verstoren dient de vakbond hen met onmiddelijke ingang te schorsen als lid,want hun gedrag is een blamage aan de mensen die,namens hen; zoveel bereikt hebben ondanks de moeilijke situatie....
|
De meerderheid heeft beslist maar ik kan best begrijpen sommigen dit een teleurstelling vinden omdat veel onduidelijkheden blijven en de kans zeer groot is dat binnen de twee jaar de geschiedenis zich zal herhalen. Ten andere. Om de staking verder te zetten was er om de een of andere reden 66% nodig. Om ze te stoppen. 33%. Maar bon de bonden hebben (ondanks de kritiek van sommigen) er alles aan gedaan om heel dit sociaal conflict te kanaliseren (in opdracht van politieke vrienden?) en uiteindelijk het werk te laten hervatten. Dat is wellicht een andere reden waarom veel mensen teleurgesteld zullen zijn.