Los bericht bekijken
Oud 7 januari 2007, 10:57   #1
Anna List
Banneling

Standaard Boudewijn regelde abortus voor Laurents vriendinnetje

Boudewijn regelde abortus voor Laurents vriendinnetje

HUMO: In de nasleep van de ongezouten verklaringen van Noël Vaessen meende La Dernière Heure te weten waaraan de definitieve verwijdering tussen Boudewijn en Laurent te wijten was: een abortus van een vriendinnetje van de prins. Rudy Bogaerts, leraar van de prins in de jaren tachtig, twijfelt daaraan: er zat wel méér scheef tussen oom en neef. Maar die abortus is er geweest, jazeker.
Rudy Bogaerts: Boudewijn heeft me persoonlijk gevraagd die zaak te regelen. Voor mij was dat niet vanzelfsprekend: ik ben lid van Pro Vita, een beweging tégen abortus. Maar Boudewijn drong aan: 'Le cardinal est d'accord'. En dus heb ik het nodige gedaan. Het meisje, dochter van een dokter uit een Vlaams provinciestadje, heeft een abortus ondergaan in een katholiek ziekenhuis aan de Belgische kust.

Jan Antonissen in Humo, 2 januari 2007

geciteerd op lvb.net : http://lvb.net/item/4100

zou wel behoorlijk hypocriet geweest zijn van Boudewijn ... die zijn grondwettelijke verplichting, de abortuswet te ondertekenen, naast zich neerlegde want niet in overeenkomst met zijn mening/ethiek haha ...
die kardinaal ... dat kan praktisch alleen kardinaal-'waar was u?'-Daneels geweest zijn, niet ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden