Los bericht bekijken
Oud 7 januari 2007, 11:25   #50
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Onzin.

Het enige wat van toepassing zou kunnen zijn op die stelling is namelijk de 'zachte' variant : "ik geloof dat er geen godheid bestaat"

De 'harde 'variant kenmerkt zich nu net door het ontbreken van geloof : "ik geloof niet dat er een godheid bestaat".

Beide nuances zijn al tot in den treure herhaald en uitgelegd, doch steeds blijft men proberen atheisme af te schilderen als een soort geloof, zonder onderscheid te maken tussen beide bovenstaand vermelde varianten.
Die nuance is onbestaande, en is enkel een artefact van de taal. Denk er eens wat langer over na, en je zult het inzien.

En nu iets dat ik al in den treure herhaald hebt: de WARE atheïsten zijn de mensen die je nooit op deze fora's zult aantreffen, omdat ze over de kwestie zelf niet wakker liggen of nadenken. Doorgaans hebben ze het te druk met leven.

Iedereen die al meer dan 5 postings heeft gedaan over religieuze onderwerpen is in essentie een religieus mens, d.w.z. hij denkt na over zingeving en hij zoekt. Dat hij daarbij een atheïstische stelling verkondigt of een theïstische doet niet ter zake; dat is enkel zijn conclusie van dat moment.

Richard Dawkings is religieus, hij ligt ganse nachten wakker over religieuze vraagstukken.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 7 januari 2007 om 11:27.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden