Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slimmy Slam Slimbo
Ik heb de petitie niet ondertekend. Immers, niet aan een opleiding mogen beginnen is heel pijnlijk, maar het is nog altijd minder erg dan na zeven jaar aan je ouders mee te delen dat al hun financiële inspanningen voor niks zijn geweest: je krijgt geen rizivnummer. Ik had het gevoel dat als ik de petitie ondertekende, ik minister Demotte allerminst raakte. De Waalse collega's-studenten en hun ouders des te meer.
|
Je slaat de nagel op de kop. Zelf ben ik niet overtuigd van de noodzaak van een contingentering (integendeel zelfs, ik vrees lange wachtlijsten hierdoor). Maar zelfs indien je pro numerus clausus bent, snap ik nog niet dat je pleit voor zulk een onrecht tov de Waalse studenten. Het is niet omdat je gelooft dat hun politici jaren geleden in de fout gingen, dat deze studenten geen rechten meer hebben. Ik ben ook wel benieuwd naar de visie van Vankrunkelsven op contingetering en op het communautaire gekissebis op kap van de franstalige studenten.
Meer hierover vind je ook in de sessie met Dr. Ide
http://forum.politics.be/showthread.php?t=74562
Bijkomend: wat vindt u van de contingentering van de kine? Het uitgangsexamen is door zowat iedereen in Vlaanderen veroordeeld maar Demotte houdt er toch aan vast. Is er mogelijkheid dat de toegang tot dit beroep na de verkiezingen weer vrij wordt of zullen deze studenten slachtoffer blijven?