Stenengooiers...
STENENGOOIERS
In De Standaard van afgelopen weekend las ik met veel afschuw ,,Nu zijn we genoeg gestraft''. De Beringse Turkse jongeren, die het Anne Frank Huis bezochten naar aanleiding van hun stenengegooi, vinden namelijk dat ze hun lesje nu wel hebben geleerd. Alhoewel de Turkse jongeren de aanwezige media listig kunnen paaien met: ,,We hebben veel bijgeleerd'', en ,,Ik wist niet dat de vervolging voor de joden zoveel betekende'', nestelen ze zich alweer in hun vertrouwde slachtofferrol: ,,De media waren evengoed fout''. En over de reden van hun daad: ,,We hebben geen jeugdcafé'', ,,We vervelen ons dood''.,,Maar is verveling dan een reden om leeftijdsgenoten te lijf te gaan?'' Vraagt een brave journalist aan een van hen. ,,Nee. Maar een van die jongens was naar mij aan het wijzen. En dat in mijn wijk. Waarom was dat nodig? Daarom zijn we boos geworden''. Het bevestigt alleen wat ik ondervind als ik per fiets de Turnhoutsebaan (Borgerhout) doorkruis: als ik het in mijn hoofd haal om te wijzen of een blik te werpen in de richting van een 'gezellig' groepje allochtonen, kan ik maar beter maken dat ik wegkom.
uit de Standaard – lezersbrieven 090107
Maar weer eens een steentje in de multicul-kikkerpoel gooien...
Als je sommige commentaren van pro-multicullers mocht geleven ging het eigenlijk maar weer om een kwajongensstreek waar vooral niet teveel aandacht moest aan geschonken worden, nietwaar... Integendeel, we moesten bijna met bewondering kijken naar deze jongens, die met minister en al, toch o zo netjes op bezoek gingen naar het holocaust-museum. En uiteraard “wisten ze van niets”, want op school leer je toch maar niets, nietwaar. Vooral als je er niets uitvoert en ook daar klaar staat met buitensporige agressiviteit als een leraar ook maar durft een opmerking maken dat het nieuwe herrenvolk niet zint.
Feit is, zoals die “eenzame fietser” het zo goed aanvoelt: in de praktijk blijft alles zoal het was: in bepaalde wijken blijven bendes ongure figuren de plak zwaaien “in hun wijk”, waar gespuis zichzelf reeds heer en meester noemt.
We moeten ons niet laten in slaap wiegen en “blauwe bloempjes wijsmaken” door bepaalde multicul-hypocrieten die elke vorm van negatieve commentaar te lijf gaan met “racisten”, “nazi’s” enz De ongewenste, nefaste en opgedrongen multicul blijft als een tijdbom naast ons tikken.
Een verzuurde burger, zo herken ik mezelf niet. Maar zoals zovele mensen gaat mijn bloeddruk ietsje naar boven als ik lees of hoor of zie waarvoor ons belastingsgeld dienen moet: het opvangen en verder kweken van al diegenen die van onze “welvaartsstaat” komen leven alsof het een nieuw soort geboorterecht is, en die in plaats van zich te laten opslorpen in onze maatschappij, er samen met ons verder aan te bouwen en onze levenswijze aan te nemen zich gedragen alsof wij ons aan hen moeten aanpassen en alles aanvaarden wat in hun kraam past. Voeg daarbij nog de manier waarop velen zich misdragen. De omgekeerde wereld dus...
Als dat de multiculdroom van sommigen is, neen, dank U!
Laatst gewijzigd door andev : 9 januari 2007 om 19:54.
|