Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2007, 21:58   #1
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard Politie ter plaatse bij achter/verborgenhouden van kinderen

Als Burgemeester neem ik aan dat je waakt over het welzijn van je burgers (en dus ook over de minderjarige kinderen). In deze functie kom je regelmatig in contact met de Korpschef van de politiezone. Uit onderstaand bericht blijkt dat politie niet ter plaatse wil komen omwille dat de kinderen niet worden meegegeven (burgerlijke zaak + geen tijd argumenteert de politie blijkbaar

Vraag: zie vet gedeelte onderaan

Op 8 januari werd op het juridischforum (1) volgend bericht geplaatst

Dag Allemaal,
Eerste en vooral aan alle forum bezoekers mijn beste wensen voor 2006 en moge 2007 een iets minder juridisch jaar worden alhoewel... !! Kort even de feiten herhalen Ex en mezelf feitelijk gescheiden seder een zes tal maand. Vonnis van vrederechter + rechtbank eerste aanleg enz enz... Vonnis zegt: Recht op kinderen voor mij eerste tweede en derde weekend alsook de helft van alle schoolvakanties. Sedert die data slecht 2 keer kinderen bij mij gekregen omdat ex en schoonouders weigeren die mee te geven op gestelde uren van vonnis.

Meer nog tijdens de afhaling word ik bedreigd maar als je de Politiediensten hierover belt is het te druk om daar in tussen te komen. En nog dan krijg je het antwoord wij zijn verantwoordelijk voor burgerzaken ! Bedreigingen = burgerzaken denk van niet !!
Wordt intussen altijd klacht van opgemaakt maar klaarblijkelijk geen gevolg aan gegeven. (reeds 15 stuks !!!)
Mijn vraag (en waarschijnlijk veel vaders zullen mij volgen )
" Allimentatie betalen verplicht maar kinderen niet meegeven blijft ongestraft !!! Wat kan je hier blijven mee doen ????"
Bestaat er nergens een meldpunt dat je kan inschakelen zodat er eens wel gevolg aan zou kunnen geven worden.

Een reportage omtrent het onderwerp kan U lezen/bekijken op onderstaande link http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...rs/index.shtml

Het is ronduit slecht voor het welzijn van (meestal de vader) van de ouder die zijn kinderen niet krijgt te zien, maar voor kinderen die slachtoffer zijn van loyaliteitsmisbruik blijkt dit vernietigend (kindermishandeling cfr. PAS-syndroom) te zijn voor hun evenwchtige ontwikkeling en veiligheid. (90% v/d kinderen die misdrijf begaan hebben blijken geen contact meer te hebben met hun vader)

Vraag:
Wat kan je als Burgemeester/Senator doen aan dergelijke praktijken dat politie wel degelijk ter plaatste zal gaan?
1 - Om in de eerste plaats te bemiddelen, maar als dat niet helpt contact dient op te nemen met de parketmagistraat van dient (weekend)
2 - Dat de politie zelf een procesverbaal van vaststelling opmaakt omdat kinderen verborgen/achter houden wel degelijk in de strafwet staat (politie schermt dus met een vals argument), meer zelfs ze zijn verplicht de PDK op de hoogte te stellen van het misdrijf dat ze vaststelden

RR

1 http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=3094
2 http://www.f4j.be/ouderverstoting/beeldverslag_PAS_4.html

Laatst gewijzigd door roderidder : 9 januari 2007 om 22:17.
roderidder is offline