Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2007, 08:13   #30
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik had de vraag van percalion op de vorige bladzijde ook al gesteld.

Bij stoel staat in de heilige woordenboek "zitmeubel voor één persoon" , een exacte definitie dus.

Bij arm staat er echter "weinig hebbend". Nu dus terug de vraag: wat is weinig, wat is arm?
Uw redenering klopt niet.
Bij stoel zijn we overeengekomen dat de definitie "zitmeubel voor één persoon" is. Dat is een afspraak. Het had ook iets heel anders kunnen zijn.
De definitie geld trouwens alleen voor het nederlands. In een andere taal kan het woord een heel andere definitie hebben of zelfs helemaal geen.
Zij is trouwens niet zo exact als u denkt. Denk maar eens door.

Wanneer u de definitie van arm onvoldoende vind zal je een nieuwe definitie moeten maken.
Aangezien mijn en uw mening hierover verschillend kan zijn zullen er dus verschillende definities zijn en dan kan men(democartisch) beslissen welke de beste is. Percalion mag daar dus mee beginnen.
Om een of andere reden denk ik namelijk niet dat zijn definitie met de mijne zal overeenkomen. Daarbij kan de definitie in België heel anders zijn dan bvb. in Afrika of de VS.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline