Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door .:E:.
Ik denk dat dit toch niet zo'n heel goed idee is, binnenkort gaan ze voor alle misdrijven een lijst opstellen...voor het je weet kom je er misschien zelf op te staan...
Spijtig genoeg is pedofilie iets dat al lang bestaat en zal blijven bestaan.
Of stel je voor dat onterecht beschuldigt wordt van pedofilie, je komt na een celstraf vrij, maar je blijft wel in de administratie achter als pedofiel...
|
Inderdaad, indertijd was het voldoende dat men mensen beschuldigde van "heks" bijvoorbeeld en men belandde op de brandstapel.
Rond pedofilie wil ik duidelijk zijn, pedofielen die daden stellen moeten een halt toegeroepen worden, gestraft worden op de één of de andere manier (vermits ik geen rechter ben ga ik me niet uitspreken op welke manier). Dit is de enige manier om dit tegen te gaan.
Maar er zijn waarschijnlijk heel wat mensen die zich aangetrokken voelen tot kinderen, jongeren maar die eigenlijk nooit verkeerde daden hebben gesteld (gevoelens zijn gevoelens en die kunnen niet worden bestraft). Die mensen moeten eigenlijk geholpen worden (eigenlijk vragen ze niets liever). Door echter pedofilie volledig in de taboesfeer te stoppen gaat men juist het omgekeerde bewerkstelligen. Mensen met die (dwangmatige) gedachten, gevoelens gaan zich afzonderen uit vrees voor de repercussies en de gevolgen zouden wel eens juist omgekeerd kunnen zijn. Ik veronderstel dat pedofielen eigenlijk vooral hulp nodig hebben (en voor alle duidelijkheid praat ik hun "daden" helemaal niet goed)