Discussie: Islamofoob
Los bericht bekijken
Oud 1 november 2003, 17:26   #3
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook van mening dat een inburgeringscursusje niets gaat oplossen.

Welke zaken uit de islam vrezen we het meest ? De onderwerping van de vrouwen, de sharia, de jihad, ....
Ik heb dat hier al meermaals gezegd, en ik blijf het herhalen, de "autochtonen" zouden meer in contact moeten komen met islamiete medemensen. Er zouden meer moslims moeten werken in opnbare functies zoals in de post, politie, openbaar vervoer, stadsdiensten, etc
We vrezen wat we niet kennen, we hebben vooroordelen omdat we ons nog geen moeite genomen hebben in dialoog te treden, we hebben allemaal een gebrek aan empathie, alle 2 de kampen.

Een belachelijk voorbeeld misschien, maar persoonlijk vind ik dat nog steeds een interessante situatie, de moeite waard om even bij stil te staan en na te denken. Je stapt uit je auto op de parking van een supermarkt, en je ziet een neger op je afkomen, en hij geeft je een hand, en hij zegt: heb geen schrik voor zwarte man ! Ik vind dat erg. Ik antwoord dan steeds, nee hoor, heb aub geen schrik voor blanke vrouw.
En, die mens is hier in België, omdat hij een droom heeft om dokter te worden, en hij heeft gehoord dat de doktersopleidingen in België hoog zijn aangeschreven, hij zal de nieuwste technieken leren, en dan terug thuis, zal hij veel van zijn zwarte medemensen kunnen genezen, en steeds goede herinneringen overhouden aan zijn tijd in België. Maar België is duur, dus verkoopt hij boekjes met sagen en legendes van zijn thuisland, een stukje afrikaanse cultuur dus. EN het eerste wat hij vraagt is, ben je bang van zwarte man, hij moet hier zijn toegekomen, en goed zijn weest opgevangen, en iemand heeft hem met de beste bedoelingen verteld, dat wij waarschijnlijk allemaal bang zullen zijn ... Ik vind dat erg. Want de auto die naast mij parkeerde, daat stapte een vrouw uit met een klein kind, die een beschermende arm om haar kleine sloeg, en er gauw vandoor ging, ze weigerde de "zwarte man" een hand tegen, die zwarte man die enkel maar wou leren genezen.....
Ik schaamde mij n nog steeds....ik heb natuurlijk zijn boekje gekocht voor 100 frank, 2 pintjes, en het gelezen.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden