Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2007, 13:47   #44
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Zowel percalion als lombas snappen blijkbaar de clou niet.
ELKE definitie is een afspraak. Je kan net zo goed de definitie van een stoel in twijfel trekken als de definitie van armoede.
Ook de definitie van een stoel is geen wetenschappelijk gegeven noch het resultaat van wetenschappelijk onderzoek. Waarom moet dat dan voor armoede wel zijn.
Men kan perfect overeenkomen dat iemand in België arm is wanneer zijn inkomen beneden een bepaald (eigenlijk willekeurig) bedrag is.
Wanneer de meerderheid van de bevolking het daar mee eens is heeft u een perfecte definitie.
Het enige wat de wetenschap daarbij kan doen is een richtlijn volgens bepaalde normen opstellen. Maar het blijft een richtlijn wat dus geen definitie is.
Mijn algemene definitie is. Wanneer ik minder heb dan mijn buurman ben ik arm, wanneer ik meer heb dan mijn buurman ben ik rijk. Het bedrag is daarbij volkomen onbelangrijk. Je zou dat al kunnen verbeteren door er het woord gemiddeld aan toe te voegen. Maar een echte definitie is en blijft een afspraak.
sociale constructie =/= een afspraak.

Allez, we hebben ook nooit afgesproken om geld te beginnen gebruiken; ik denk dat de evolutie van taal (woordbetekenissen e.d.) sterk lijkt op de evolutie van geld als ruilmiddel.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline