Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2007, 21:04   #313
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Ik ben het fundamenteel oneens met jou "stelling" als zou discriminatie natuurlijk zijn. Aan jezelf ken je de rest van de wereld, zeggen ze, maar je drijft het wel iets te ver. Omdat jij automatisch discrimineert, mag je niet stellen dat dat natuurlijk is. Ik doe dat bijvoorbeeld niet, en ik ben allesbehalve heiliger dan de paus.
En natuurlijk gaat het niet om de donkerheid van de huid, maar om de connotaties die die donkere huid met zich meebrengt.
Iedere cultuur discrimineert. De onze is nog vrij tolerant, als je bedenkt dat er stammen zijn, waar ze je vroeger letterlijk en figuurlijk een kopje kleiner maakte, als ze nog maar een vreemde zagen. We discrimineren allemaal, onbewust. Of ga jij me niet vertellen dat je geen voorkeuren hebt.
Zo lust je hoogst waarschijnlijk dingen van bepaalde merken liever dan van andere. Het ene restuarant zal je sneller aanbevelen dan het andere. En wat mensen betreft: onbewust val je misschien wel meer op brunettes dan op blondjes.
Dat is normaal menselijk. We hebben onze voorkeuren en onze smaken en zullen zoveel mogelijk kiezen wat in onze smaak ligt.