Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2007, 00:03   #1
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard Meer troepen voor Irak, de aanbevelingen van Gates

Citaat:
92.000 man extra voor Irak

(Belga) De Verenigde Staten gaan het aantal manschappen in Irak de komende vijf jaar opvoeren met 92.000 man. Dat heeft de Amerikaanse minister van Defensie, Robert Gates, donderdag aangekondigd. Hij wees er nog op dat de opdracht van de Amerikaanse militairen in Irak nog steeds van onbepaalde duur is.
Gates herinnerde aan de toespraak van president Bush waarin die aankondigde het leger te zullen versterken om de lange oorlog tegen het terrorisme te voeren. "Ik beveel hem een totale verhoging met 92.000 man voor landmacht en mariniers aan tijdens de volgende vijf jaar: 65.000 soldaten en 27.000 mariniers", aldus de minister op een gezamenlijke persconferentie met zijn collega van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice.(LIM)
Dit is wel een serieus ander getal dan de 20.000 Bush extra troepen die Bush wil sturen, overleggen die 2 dan niet ?
De nieuwe tactiek lijkt dus het onderdrukken van het geweld met groot machtsvertoon en de irakese politie/leger de rest van het werk laten doen. Ik kan mij niet echt voorstellen dat je met die methode het terroristisch netwerk in Irak voor goed kan lamleggen.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden