Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie
U klinkt alweer als de woordvoerder van Bush of eigenlijk zoals de man himself. "De wereld bestaat uit zij en wij",... Als u dat zelf gelooft wel, ja. In mijn ogen is de wereld een ietsiepietsie complexer. Ik sta namelijk ab-so-luut niet aan de zijde van de VS in dit conflict en tegelijkertijd behoud ik me het recht voor evenmin aan de zijde van Al Ciada of de Taliban gerekend te worden.
Ik behoor tot geen van beide religieus geïnspireerde partijen en ik sta erop dat we de wereld vanuit een rationeel, materialistisch standpunt benaderen waarbij het de betrachting moet zijn het welzijn en de welvaart van �*lle mensen te verhogen omdat dat in laatste instantie de beste garantie voor een vreedzaam samenleven is.
Welzijn en welvaart verhogen doe je niet door een land naar de middeleeuwen te bombarderen en de bevolking te (laten) terroriseren of de natuurlijke grondstoffen in functie van winstmaximalisatie te gebruiken in plaats van de bevrediging van de behoeftes van de bevolking.
Ik houd Bush verantwoordelijk voor de escalatie. Tot voor de invasie was Irak niet bepaald een land waar religieuze mafkezen het voor het zeggen hadden, het was geen 'trainingground' voor terroristen, het was geen uitvalsbasis voor Al Ciada.
Terroristen hebben doorgaans trouwens duidelijke motieven. In het geval van de Islamitisch geïnspireerde organisaties staat het Israelisch-Palestijns conflict op de eerste plaats. Indien dat wordt opgelost, valt een groot deel van hun motivatie weg. Zolang de VS er echter voor kiest om Moslims in Afghanistan, Irak, Palestina, Iran of Somalië te (laten) bombarderen of ze te bedreigen, zal dat in de ogen van zeer veel Moslims hoe langer hoe meer op een kruistocht lijken. Je kan ze geen ongelijk geven. Dat soort Amerikaans beleid giet olie op het vuur, het geeft energie aan het conflict en maakt de tegenstellingen dus groter. Ze kweken met andere woorden terroristen. En met nog andere woorden: ze zijn de oorzaak van het probleem.
|
Een uiteenzetting die totaal naast de kwestie is.Zoals gewoonlijk wordt de palestijnse kwestie er weer bijgesleept.U probeert ook bombarderen van fundamentalisten gelijk te stellen met het bombarderen van alle muslims.Zeer doorzichtige truuk.Gij loopt totaal in de val van de propaganda van de muslimfundamentalisten die dat allemaal zo willen voorstellen.Terrorisme bestrijd men met geweld en niet door ze gelijk te geven.