Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2007, 11:35   #14
S.W.Bok
Vreemdeling

Standaard

geachte Vankrunkelsven,
In mijn ogen bent U al een geniaal politicus.
Tot op heden is en nog geen enkel door mij aangesneden discussie-punt door U aangeroerd.
Nu haalt U mijns inziens weer nonsens uit de kast met te stellen dat "betere voeding", "minder zware" en "ongezonde werkomstandigheden" de levensverwachting verhogen.
Vindt U de voeding beter??
Is het niet dat arbeid adelt??
Wat zijn ongezonde arbeidsomstandigheden??
Bedoelt U daarmee het geestdodende lopende bandwerk of stompzinnig de adviezen van een computer volgen??
Ik leef hier in Portugal als banneling van de systeemdictatuur tussen nog vele analfabeten. Mensen die een generatie geleden nog keihard werkten en onder zeer zware sociale omstandigheden. Ook zij werden 80 jaar zonder dokteren, maar met de invoering van technologie werden zij zieker en zieker.
Tien jaar geleden werden de gewassen nog totaal niet bespoten en nu moet men ieder jaar zwaardere "medicijnen" gebruiken om nog vreten uit de grond te halen.
Zij leefden en leven nog als één met de natuur en U zou die mensen eens moeten vragen over de achteruitgang van wat vroeger "gezonde natuur" heette.
Zo sprak ik enige tijd geleden met zo'n door het leven getekende man van 95 jaar over onze benauwende toekomst. Voorzichtig vroeg hij mij "hoe lang denkt U dat dit zo nog doorgaat?" Ik antwoordde eind 2012 en kreeg als antwoord "U bent een optimist!"
Ik wil U zeker niet betichten van kortzichtigheid, maar een ruime blik bedeel ik U zeker niet toe.
Ik wens U veel succes in de politiek en hoop voor U dat de gecensureerde journalistieke wereld U in het daglicht plaatst.