Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Of nog beter, een denktank om Nederland en België zo snel mogelijk om te vormen tot een confederatie der Nederlanden. De belangrijkste vraagstukken:
1) Hoe laten we België zo snel mogelijk barsten?
2) Hoe kunnen we de landen klaarstomen voor een hereniging in een los staatsverband?
|
Naar aanleiding van bovenstaande post, wil ik nogmaals proberen om een reünie van Vlaamse en Nederlandse posters op poten te zetten.
Zijn uitgenodigd: eenieder die geïnteresseerd is in de Vlaams/Belgisch/Nederlandse relaties. Flaminganten, Belgicisten, Vlaamsnationalisten, Heel-Nederlanders, Groot-Nederlanders, Benelux-adepten, Ollanders, Nederlanders die van Vlaanderen houden en vice versa, etc.
Doel: vooreerst een gezellig samenzijn om elkaar de visu te leren kennen en af te tasten wat de mogelijkheden zijn. Op iets langere termijn: regelmatige bijeenkomsten die moeten uitmonden in een soort denktank die als doel heeft Vlaanderen/België en Nederland dichter bij elkaar te brengen met het oog op een gemeenschappelijk staatsverband.
Plaats van bijeenkomst: goede plaatsen zijn imho Antwerpen, Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam. Dit ivm treinverbindingen, toegangswegen, afstand tot noord en zuid, en noodzakelijke infrastructuur.
Datum: alle voorstellen zijn welkom. Binnen enkele dagen zal ik zelf een datum prikken, maar ik mik op half februari of de tweede helft van februari. In elk geval voor de invoering van het autowegenvignet.
Wie is geïnteresseerd? Laat het hier weten, waarvoor dank!