Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Noteer dat ik eerst eens een diëtist zal aanspreken om jouw moleculaire analyse van maïs te bevestigen. Het is sowieso een van de weinige landbouwproducten die zoveel proteïnen bevat, naast rijst en bonen.
Eigenlijk is me dat al ruim voldoende.
Maar rijst en bonen zal je ook wel minderwaardig verklaren omdat je ongetwijfeld vanwege de perfecte voedingsamenstelling vleeseter bent.
|
Vooraleer je claims schrijft over een welbepaald voedingsmiddel zou ik die dietist maar aanspreken. Dan zou je bijvoorbeeld weten dat het eiwitgehalte niet zo belangrijk is, het is de biologische waarde van het proteïne dat belangrijk is. Gezien deze van mais zeer laag is, is het als proteïne niet zoveel waard. Je kan beter een kleinere hoeveelheid eten van een eiwitbron met hoge biologische waarde, inderdaad proteïnes uit vlees hebben een biologische waarde van bijna 100%, soya heeft dit echter ook en zou al beter als een ideaal voedsel omschreven worden.
Uw conclusies rond mijn dieet zijn trouwens voorbarig en naast de kwestie. Mag ik je dan ook vragen om deze discussie met argumenten te staven. Het gaat hier om de kwaliteit van mais als voedsel, niet mijn dieet.
Mag ik er ook op wijzen dat van iemand die weet wat mais als voedsel betekent mag verwacht worden dat hij er een evenwichtig dieet op nahoudt. Bonen een rijst zijn trouwens niet evenwaardig, misschien kan die dietist je leren hoe je met een combinatie van verschillende proteïnebronnen tot een efficiënte opname van deze proteïnes komt. Hij zal je ongetwijfeld vertellen dat elk goed dieet veel verschillende producten bevat, een monotoon dieet kan nooit goed zijn.