Discussie: ETA-aanslagen
Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2007, 21:59   #1
krohn
Partijlid

Standaard ETA-aanslagen

Dag, Filip De Man!

Ik woon al twintig jaar bijna (sinds maart 1987) hier in België en ik heb nooit eigen gemaakt die vijandige aanhouding van velen hier tegen het VB. Maar om het eerlijk te zeggen heb ik als Spanjaard ook nooit begrepen de redenen voor het stilzwijgen van uw partij inzake de Basken-zaak (en ik bedoel daarmee de ETA-aanslagen vooral) Zou U, a.U.b., een kleine uitleg hier daarover kunnen geven?

Ik zou U ook willen vragen waarom dat Vilvoorde precies de plaats is waar enkele ETA-verdachten zijn ontvlucht vonden, hier in België. En ik bedoel namelijk daarmee de echtpaar Luis Moreno- Raquel Garcia (door de Spaanse justitie vergeefs tot nu toe opgeëisd) die op periodieker wijze intervieuws aan de Belgische kranten geven waar ze laten verstaan het voorwerp te zijn van een Staatsgeschil tussen Spanje in België, en ook van Staatsbescerming hier in België te genieten (vanaf het ongeblik dat hun uiltevering werd geweigerd) zowel van alle sorte steun en faciliteiten in hun woon- en werkplaats (naar 't schijnt, altijd Vilvoorde)

Het moet ook worden vermeld dat die echtpaar om aan de Spanse justitie te kunnen ontvluchten de Belgische nationaliteit vroegen en ze onmiddelijk kregen terwijl iemand zoals Juan Lozano, beroemde en jarenlang succesvolle foetbalspeller hier in België, zo'n aanvraag werd geweigerd. Hoe kan men dat alles begrijpen? Zou U ook daarover, a.U.b., een woordje kunnen zeggen?

Met oprechte gevoelens

Hoogachtend
krohn is offline