Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:
|
Vrouwen in Pakistan bijvoorbeeld hebben die mogelijkheid niet. Als zij zich niet gedragen krijgen ze een emmer zwavelzuur in het gezicht. Of ze worden slachtoffer van een "eremoord"
|
Hmm, een emmer zwavelzuur(eenvoudig te verkrijgen, als basis voor accuzuur, wat nog veel gemener is trouwens)in iemands gezicht gooien. Is dat geen moord? Da's in alle geval voldoende om niet veel over te laten van een persoons huid, en da's redelijk dodelijk,zeker als de mensen niet weten hoe ermee om te gaan(hier in België kunnen we zwaar verbrande mensen nog redden,maar da's hier he)
Een glas is al meer dan voldoende om van iemand een onvriendelijke versie van de Elephan Man te maken.
Ook een literfles met dop lijkt me veel aannemelijker om mee te nemen en uit te spetteren.Ik zie al zo'n boze vader al met een blikken emmer zwavelzuur over straat wandelen,onwetendheid is in dit geval een goeie reden,maar geen excuus.Zo'n ding doe je maar 1 keer schat ik.
Wat betreft eremoorden.Eer is een goedkoop woord, om de echte redenen van de misdaad te verdoezelen(wat betreft eremoorden op meisjes in achterlijke,niet gematigde moslimgemeenschappen, is dat geen manier om te ontsnappen aan bruidsschatten enzo?)
|
In Indië komen eremoorden dan ook wel voor omdat de bruidschat niet betaald werd...
In België kon een bedrogen echtgenoot die vrouw en rivaal van kant maakte in de jaren 50 op vrijspraal rekenen, in Griekenland ook nu nog. In Spanje en Italië is dat nog altijd een serieuze verzachtende omstandigheid...