Thailand: 4 Boeddhisten vermoord
In het zuiden van Thailand hebben moslimsextremisten een beoddhistische man onthoofd en 3 andere vermoord.
In de regio woont een ruime meerderheid moslims. Extremisten strijden er voor onafhankelijkheid en eisen dat de boeddhisten vertrekken. De voorbije 3 jaar vermoordden ze al minstens 1900 boeddhisten, vooral monniken en leraars. Radicale moslims zien hen als collaborateurs van de Thaise regering.
Bron: Teletext vandaag.
Ook omtrent de coëxistentie van moslims met niet-moslims is er geen vuiltje aan de lucht, zoals steevast nergens ter wereld.
Ik vraag me af hoelang progressieve meutes in het westen die kanker nog gaan blijven verdedigen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.
Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
|