Discussie: Muziek Maken
Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2007, 16:27   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Wie speelt er hier een instrument?
Heb je er een 'opleiding' voor gedaan, of gewoon wat lessen? niveau?
Wat speel je graag?
Speel je in een groepje?

ikzelf ben altijd gefacineerd geweest door muziek, en dan zeker zelf proberen muziek maken. Ik heb nooit een opleiding kunnen volgen. In de begin periode van de pc muziek ben ik nog veel bezig geweest met de zogenaamde 'trackers', of soms genoemde 'MODtrackers'. Later probeerde in cakewalk, fruityloops, ed. Maar daarmee ben ik gestopt sinds het allemaal zoveel geld kost.
Sinds iets meer dan een jaar heb ik nu een nieuwe muziek hobby, DRUM... ik volg geen lessen, het is niet de bedoeling om een nieuwe drum-Godheid te worden. Maar als er nog drummers op politics.be zitten, tips ALTIJD WELKOM.

-Drum :Yamaha DTXpress III
-geen opleiding, beginner
-Van Abba tot ZZ-top
-niet in een groepje

Wie weet groeit er ooit een 'Politics Music Band'...
ik tokkel al sinds mijn 16 zo'n beetje op gitaar maar ik breng er nog steeds niet veel van terecht.
Nummers naspelen is niet het probleem, er zelf ineen steken des te meer.

Ooit in 2 (cover)groepjes gezeten, lang geleden, en toen speelden we of het hardere materiaal; Metallica, Suicidal Tendencies, Testament en die dingen of gewoon popnummers (Cranberries, K's Choice, De Mens,...).

Heel leuk allemaal maar steeds grote problemen om een voltallige repetitie bijeen te krijgen.

Nu tegenwoordig amuseer ik me thuis met Garageband waar ik een bas en een drumlijn laat lopen en er dan overheen speel. Computer werkt dan ook als gitaarversterker, dus geen gesleur met allerlei pedalen en versterkers.
En dat is ook leuk.

P.s Tip voor Windows-gitaristen; Guitar Pro is fantastische gitaarsoftware! Eigenlijk een must voor elke gitarist en dus elke cent waard.